نشست بغداد ۲ با هدف حمایت از امنیت و فرایند سیاسی، اقتصادی و توسعه و بازسازی عراق برگزار می‌شود

کنفرانس بغداد ۲ با شرکت نمایندگان کشورهای همسایه و مرتبط با عراق و با حضور سفیران مقیم اردن در این کشور برگزار می‌شود
.
.

اربیل(کوردستان۲۴)- وزارت خارجه‌ی عراق فدرال با انتشار بیانیه‌ای از ٣ هدف برای نشست بغداد ۲ خبر داد که شامل حمایت از امنیت و حاکمیت عراق و تقویت سازوکارهای منطقه‌ای برای تحقق امنیت در منطقه می‌شود.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه‌ی عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنفرانس بغداد ۲ برای تأکید بر حمایت کشورهای شرکت‌کننده، از حاکمیت، امنیت و ثبات و حمایت، فرایند سیاسی، اقتصادی و توسعه و بازسازی این کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه‌ی عراق، گفت که ٣ هدف اصلی این نشست بررسی راه‌های حمایت از عراق برای تقویت امنیت و حاکمیت و تضمین ثبات و توسعه و رفاه در این کشور و نیز تقویت سازوکارهای همکاری منطقه‌ای با عراق در عرصه‌های گوناگون مبارزه با تروریسم و امنیت غذایی و امنیت آبی و انرژی و دیگر عرصه‌هاست.

بر اساس این بیانیه سومین هدف نشست بغداد ۲ بررسی سازوکارهای همکاری منطقه‌ای برای تحقق هم‌افزایی و امنیت و ثبات در منطقه است.

در این بیانیه تأکید شده که مهمانان این نشست همان مهمانان دور اول نشست در بغداد به‌اضافه‌ی عمان و بحرین و اتحادیه‌ی اروپا خواهند بود.

این بیانیه افزوده که اردن در مقام میزبان این نشست از سفرای کشورهای عربی و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و گروه ۲۰ و اعضای دائم شورای امنیت در امان نیز دعوت کرده است.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه و معاون امور اقتصادی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ی به اهداف برگزاری این نشست پرادخته و گفته بود که هدف از آن حمایت و کمک به عراق از نواحی اقتصادی و حاکمیتی است و اساس آن بررسی اوضاع عراق و اطراف آن است و مقصود از اطراف کشورهای عضو شورای همکاری و ایران و ترکیه است. اما سوریه به دلیل شرایط نمی‌تواند در این کنفرانس شرکت کند و رئیس‌جمهوری فرانسه نیز این بار حضور خواهد داشت.

وزیر خارجه‌ی عراق گفت که اتحادیه‌ی اروپا، سازمان ملل، اتحادیه عرب و سفرای ۲۰ کشور که قدرت اقتصادی هستند و سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت و همه سفرای کشورهای عربی و اسلامی در اردن حضور دارند.

/ا.م