مدیر بهداشت روانی الکرخ بغداد: مواد مخدر در مدارس به طور علنی پخش می‌شود

سوداگران داخلی به تهیه و پخش مواد مخدر می‌پردازند

اربیل(کوردستان ۲۴)- یک مقام بهداشتی عراق در بغداد می‌گوید  ترویج  پخش مواد مخدر حتی در مدارس کشور هم علنی شده است.

"حیدرالمالکی" مدیر بهداشت روانی در الکرخ عراق در برنامه «غیرمعلن» که در شبکه الفرات پخش می‌شد، نسبت به مصرف قرص ترامادول که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد نیز هشدار داد.

وی افزود: مواد مخدر بلایی است که در جامعه‌ی عراق در حال گسترش است و فراتر از یک پدیده است و در حال ورود به اماکن مختلفی نظیر دانشگاه‌ها، مدارس، زندان‌ها، خیابان، داروخانه‌ها و مراکز خرید است و به‌صورت علنی و ساده با قیمت‌های پایین در حال خریدوفروش، و کنترل آن دشوار شده است.

المالکی گفت: ترامادول در داروخانه‌ها و کافی شاپ‌ها با مقادیر زیاد به فروش می‌رسد. این ماده برای درمان درد مفاصل و برخی بیماری‌های عصبی و روانی به‌کار می‌رود و باعث اعتیاد می‌شود بنابراین پزشکان باید در تجویز آن دقت کنند.

این مقام امور بهداشتی عراق گفت: عراق قبلاً گذرگاه مواد مخدر بود، اما در حال حاضر انتشار مواد مخدر به‌ویژه کریستال بسیار زیاد شده است و سوداگرانی داخلی هستند که اقدام به تولید آن در عراق می‌کنند و در همین راستا یکی از آنها که مقیم ترکیه بود دستگیر شد و اعتراف کرد که یک کیلوی آن را به قیمت یک و نیم میلیون دینار ساخته و شش میلیون دینار فروخته است.

/ا.م