هواپیمای حامل خانواده‌ی علی دایی در مسیر دبی به فرودگاه کیش برگردانده شد

همسر و دختر دایی از فرودگاه تهران به مقصد دوبی پرواز کردی بودند

اربیل (کوردستان۲۴)- همسر و دختر علی دایی ممنوع‌الخروج بوده‌اند و از خروج آن‌ها به مقصد دبی جلوگیری شده است و پرواز آنها به ایران بازگردانده شده است.

 به گزارش رسانه‌های خبری ایران، همسر و دختر علی دایی که از فرودگاه امام خمینی تهران عازم دبی بودند، هواپیمای حامل آنان در فرودگاه کیش فرود کرده و توسط نیروهای امنیتی به ایران باز گردانیده شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا گزارش کرد که صبح روز دوشنبه پنجم دی پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، تهران را به مقصد دوبی ترک کرد "اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و همسر علی دایی را به همراه دخترش از هواپیما پیاده کردند".

خبرگزاری تسنیم در گزارشی نیز به نقل از منبع خود نوشت: همسر علی دایی به دلیل همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب در برهه ۲۴ تا ۲۶ آبان و همچنین ۱۴ تا ۱۶ آذر، با حکم قضایی ممنوع‌الخروج بوده است.

در ادامه‌ی خبر تسنیم آمده است که همسر علی دایی "با یک اقدام غیرقانونی موفق به رفع ممنوع‌الخروجی خود شده و به همین دلیل وارد پرواز امروز تهران به دوبی شده بود. امّا با اطلاع متولیان امر، قبل از خروج وی از کشور، منطبق بر حکم قانونی ممنوع‌الخروجی از سفر او به دوبی ممانعت شده است".

تسنیم در پایان گزارش خود یادآور شده است که "مقصد نهایی همسر علی دایی سفر به آمریکا بوده است."

علی دایی شخصاً این شایعه را تکذیب کرد. او به خبرگزاری ایسنا گفت: "همسر و دخترم امروز از فرودگاه امام خمینی کاملاً قانونی سوار هواپیما شدند اما هواپیمای شرکت ماهان را از دوبی برگرداندند و در کیش به زمین نشاندند و دختر و همسر من را از پرواز پیاده کردند اما بازداشت نشدند. الآن هم پیگیر کارهای آنها هستم تا از کیش به تهران برگردند".

علی دایی گفت: اگر همسرش ممنوع‌الخروج بوده، "سیستم پلیس گذرنامه" می‌بایست آن را نشان دهد.

دایی می‌گوید: "واقعاً نمی‌دانم دلیل این کارها چیست؟ آیا می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟ همسرم و دخترم برای یک سفر چند روزه قرار بود به دوبی بروند و برگردند. حتی زمان پرواز برگشت آنها برای دوشنبه‌ی آینده تعیین شده بود".

/ا.م