سازمان امنیت داخلی آلمان: ایرانیان و مخالفان حکومت ایران احتیاط کنند

خانواده‌ها یا دوستان مخالفان حکومت ایران نیز ممکن است با سرکوب مواجه شوند

اربیل(کوردستان ۲۴)- سازمان امنیت داخلی آلمان ایرانیان مقیم این کشور و منتقدان جمهوری اسلامی را به احتیاط فراخوانده است. آن‌ها به‌ویژه اگر قصد سفر به ایران را دارند یا خانواده‌شان هنوز در ایران به سر می‌برند باید جانب احتیاط را حفظ کنند.

به گزارش دویچه‌وله، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی) در گفت‌وگویی به ایرانیان مقیم آلمان و مخالفان حکومت ایران هشدار داده که احتیاط را رعایت کنند.

شمار زیادی از ۲۰۰ هزار ایرانی‌تباری که در آلمان زندگی می‌کنند منتقد حکومت ایران‌اند و توماس هالدن‌وانگ، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت، چند سال است که روشن شده افراد وابسته به جمهوری اسلامی "علاقه به تحقیق" در مورد این مخالفان دارند.

او به منتقدان جمهوری اسلامی هشدار می‌دهد که رژیم آن‌ها را "شناسایی می‌کند و اگر احتمالاً به ایران سفر می‌کنند باید بدانند که ممکن است با پیامدهای سنگین روبرو شوند."

خانواده‌ها یا دوستان آن‌ها نیز اگر در ایران زندگی می‌کنند ممکن است با سرکوب مواجه شوند.

هالدن‌وانگ احتیاط را برای افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز لازم می‌داند و می‌گوید، در تظاهرات عظیم ایرانیان در برلین در ماه اکتبر که دست‌کم ۸۰ هزار نفر در آن شرکت کردند مقام‌های امنیتی آلمان متوجه شدند که عوامل جمهوری اسلامی تلاش داشتند، هویت شرکت‌کنندگان را دریابند: «از آن‌ها عکس‌برداری و فیلم‌برداری می‌شد.»

او همچنین به تظاهرکنندگانی که خود اقدام به تصویربرداری و فیلم‌برداری در تظاهرات و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند هشدار داد که این اقدام "کار سرویس‌های امنیتی ایران برای شناسایی افراد را آسان می‌کند."

/ا.م