اقلیم کوردستان در مسیر تقویت گردشگری مذهبی

"اقلیم کوردستان هزاران مسجد و صد‌ها مکان مقدس ادیان و مذاهب مختلف را در بر گرفته است"
دست‌کم هشت دین و مذهب مختلف به طور رسمی در وزارت اوقاف اقلیم کوردستان نمایندگی دارند
دست‌کم هشت دین و مذهب مختلف به طور رسمی در وزارت اوقاف اقلیم کوردستان نمایندگی دارند

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی وزارت اوقاف و امور مذهبی اقلیم کوردستان، از تاسیس دفتر گردشگری مذهبی در وزارت متبوع، خبر داد.

نبز اسماعیل، سخنگوی وزارت اوقاف و امور مذهبی اقلیم کوردستان، در اظهارتی رسانه‌ای، اعلام کرد که دولت با هدف توسعه گردشگری مذهبی در سراسر اقلیم، یک بخش جدید به نام دفتر گردشگری مذهبی در وزارت متبوع تاسیس کرده‌ است و در نظر دارد که طرح‌های جدیدی در اماکن مذهبی، اجرا کند.

وی افزود که بخش یاد شده با هماهنگی کارشناسان دانشگاهی و فرهنگی، بر بازسازی اماکن مذهبی تمرکز دارد و برای جذب گردشگران از سراسر جهان به اماکن مذهبی اقلیم، طرح‌هایی به اجرا درمی‌آورد.

سخنگوی وزارت اوقاف و امور مذهبی، خاطرنشان کرد که در اقلیم کوردستان بیش از پنج هزار مسجد، ١٤٥ کلیسا و ٤٠٠ مکان مقدس ادیان و مذاهب دیگر وجود دارند.

همچنین یادآور شد که دست‌کم هشت دین و مذهب مختلف به طور رسمی در وزارت اوقاف نمایندگی دارند و درچارچوب "همزیستی مذهبی" فعالیت می‌کنند.

پرستش‌گاه لالش ایزدی‌ها در استان دهوک اقلیم کوردستان _ عکس؛ کوردستان٢٤
پرستش‌گاه لالش ایزدی‌ها در استان دهوک اقلیم کوردستان _ عکس؛ کوردستان٢٤

پیش از این نخست وزیر، با اجرای طرح‌های نوسازی اماکن مذهبی از جمله معبد سلطان مظفرالدین در اربیل و معبد لالش ایزدی‌ها در استان دهوک، موافقت کرده است.

اقلیم کوردستان از دیرباز محل زندگی پیروان ادیان و مذاهب مختلف بوده و به دلیل پناه دادن به شمار زیادی از قربانیان تبعیض و جنگ مذهبی، در خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

مقامات اقلیم، بارها اعلام کرده‌اند که از همزیستی مسالت‌آمیز قومی و مذهبی، حمایت می‌کنند.

با یورش سازمان تروریستی داعش به مناطق مختلف عراق در سال ٢٠١٤، هزاران پیرو ادیان مسیحی و ایزدی به اقلیم کوردستان پناهنده شده‌اند.

ب.ن