اردوغان: پایان دادن به حضور پ.ک.ک به نفع عراق است

"ترکیه برای تمامیت ارضی عراق اهمیت بسیاری قائل است"
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، پایان دادن به حضور پ.ک.ک در خاک عراق را به نفع این کشور دانست.

رسانه‌های رسمی ترکیه گزارش دادند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، تماس تلفنی برقرار کرده و درباره روابط ترکیه و عراق و مسائل منطقه‌ای، رایزنی کرده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، در این تماس تلفنی اردوغان اطمینان داده است که در دوره آینده، همکاری‌های دو جانبه در تمامی زمینه‌ها تقویت خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرده است که کشورش برای صلح، ثبات و تمامیت ارضی عراق، اهمیت بسیاری قائل است.

او همچنین پایان دادن به حضور حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در خاک عراق را یک "ضرورت برای امنیت ملی" این کشور توصیف کرده است.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق نیز بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی منتشر و تاکید کرده که دو طرف راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی، تلاش‌های متقابل برای کنترل مرزهای مشترک و هماهنگی در تعقیب "گروه‌های تروریستی" در مناطق مشترک مرزی را بررسی کرده‌اند.

در بیانیه آمده است که اردوغان از نخست وزیر عراق برای سفر رسمی به ترکیه و حضور در مجمع دیپلماتیک آنتالیا، دعوت کرده است.

تامین حق‌آبه عراق از دجله و فرات، ادامه همکاری‌ها در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری، مشارکت شرکت‌های ترکیه در احداث طرح‌های زیربنایی و بازسازی در عراق، از دیگر موضوع‌های مورد بررسی در این دیدار بوده است.

ب.ن