پارلمان اروپا با اکثریت قاطع آرا خواهان قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی شد

این قطع‌نامه روز پنج‌شنبه به رأی گذاشته می‌شود
پارلمان اروپا
پارلمان اروپا

اربیل (کوردستان ۲۴)- پارلمان اروپا با تصویب متمم قطعنامه‌ای از اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای عضو خواست تا سپاه پاسداران را در فهرست "سازمان‌های تروریستی" طبقه‌بندی کنند. این یک اصلاحیه است. قرار است قطعنامه‌ی اصلی فردا پنج‌شنبه به رأی گذاشته شود.

چارلی وایمرز، نماینده‌ی سوئدی پارلمان اروپا روز چهارشنبه، ٢٨ دی‌ماه با انتشار یک توییت از رأی مثبت پارلمان اروپا به قطعنامه‌ی قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست "سازمان‌های تروریستی" اتحادیه‌ی اروپا خبر داد.

وایمرز در این توییت نوشت که امروز (چهارشنبه) پارلمان اروپا از اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای عضو درخواست کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست "سازمان‌های تروریستی" اتحادیه‌ی اروپا قرار دهند.

این اصلاحیه با رأی مثبت ۵۹۸ نماینده در برابر تنها ۹ رأی مخالف و ۳۱ رأی ممتنع به تصویب رسید.

این اصلاحیه که امروز به آن رأی داده شد، متممی است بر گزارش سالانه‌ی کمیته سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه‌ی اروپا) که بر اساس آن، از اعضای این اتحادیه خواسته شده سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه‌ی اروپا قرار دهند.

این اصلاحیه توسط فراکسیون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» تهیه شده که یک فراکسیون راست میانه محسوب می‌شود.

همزمان روبرتا میتسولا رئیس اقتحادیه‌ی اروپا روز چهارشنبه، در گفتگو با بارزان حسن خبرنگار کوردستان۲۴ گفت کە این اتحادیه از معترضان ایران حمایت می‌کند و تحریم‌های بیشتری را علیه حکومت این کشور اعمال می‌کند.

روبرتا میسولا رئیس اتحادیه‌ی اروپا

 

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا روز سه‌شنبه ۱۷۲۷ دی‌ماه، در حاشیه‌ی نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به خبرنگاران گفت: «واکنش رژیم ایران به اعتراضات بی‌رحمانه و وحشتناک است و این نظام ناقض حقوق اساسی بشر است.»

/ا.م