ایران و کره‌ی جنوبی سفیران یکدیگر را احضار کردند

رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی اخیراً هنگام دیدار از امارات متحده‌ی عربی ایران را به کره‌ی شمالی تشبیه کرد
.
.

اربیل (کوردستان۲۴)- در پی تشدید تنش دیپلماتیک میان تهران و سئول، مقام‌های جمهوری اسلامی و کره‌ی جنوبی سفیران یکدیگر را به وزارت امور خارجه احضار کردند.

خبرگزاری دولتی یونهاپ کره‌ی جنوبی از احضار سفیر جمهوری اسلامی در پایتخت کره‌ی جنوبی به وزارت امور خارجه‌ی این کشور خبر داد.

لیم سو سوک، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کره‌ی جنوبی نیز نوشت که چو هیون دونگ، معاون اول وزیر امور خارجه این کشور، سعید بادامچی شبستری، سفیر جمهوری اسلامی در سئول را فراخوانده و مجدداً موضع سئول را در مورد اظهارات اخیر رییس‌جمهوری کره‌ی جنوبی در مورد ایران تکرار کرده است.

یون سوک یول، رییس‌جمهوری کره‌ی جنوبی در سفر اخیر خود به امارات متحده‌ی عربی، جمهوری اسلامی را به کره‌ی شمالی تشبیه کرد و دشمن و بزرگ‌ترین تهدید امارات توصیف کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز روز چهارشنبه ۲۸ دی، گزارش کرد که  سفیر کره‌ی جنوبی در پی «اظهارات مداخله‌جویانه» ی رییس‌جمهوری این کشور در امارات، به وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی احضار شده است.

مقامات جمهوری اسلامی به سفیر کره‌ی جنوبی گفته‌اند که «اظهارات رییس‌جمهوری کره دخالت در این روابط دوستانه و موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه است.»

/ا.م