ازدحام جمعیت هوادار فوتبال در بصره یک کشته و۶۰ مصدوم برجای گذاشت

قرار است امروز بازی فینال ملت‌های خلیج بین تیم‌های عراق و۲ عمان امروز برگزار شود
تجمع هواداران ورزش در بصره‌ی عراق
تجمع هواداران ورزش در بصره‌ی عراق

 

اربیل (کوردستان ۲۴)- به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یک منبع پزشکی امروز، پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه، اعلام کرد که بر اثر ازدحام جمعیت در اطراف ورزشگاه «جذع النخله» در بصره ۶۰ نفر از هواداران مصدوم شدند و یکی دیگر از هواداران تیم عراق جان خود را از دست داد.

 شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره نیز با انتشار تصاویری از ازدحام جمعیت در اطراف ورزشگاه جذع النخله بصره در جنوب عراق گزارش داده و اعلام کرد براثر ازدحام جمعیت در دروازه‌های ورزشگاه جذع النخله بصره یکی از تماشاگران کشته شد و ده‌ها نفر از تماشاگران زخمی شدند. در این حال وزارت کشور عراق از شهروندانی که بلیت مسابقه فینال را ندارند خواست به ورزشگاه بصره نروند.

قرار است امروز بازی فینال بیست و پنجمین دوره‌ی مسابقات فوتبال قهرمانی جام خلیج ۲۵ در بصره بین تیم‌های ملی عراق و عمان برگزار شود.

در فوتبال قهرمانی ملت‌های خلیج که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، تیم کویت با ۱۰ قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و ۲ سومی رکورد دار است و عربستان با ۳ قهرمانی ۸ نایب‌قهرمانی و ۷ سومی در رده دوم، قطر با ۳ قهرمانی ۴ نایب‌قهرمانی و ۳ سومی در رده سوم و عراق با ۳ قهرمانی ۲ نایب‌قهرمانی و یک سومی در رده چهارم قرار دارند. تیم‌های عمان و امارات ۲ بار و بحرین یک بار قهرمان شده‌اند.

/ا.م