تابلویی تاریخی که گویای حضور نیم‌قرن حضور کوردها است در نشویل آمریکا نصب شد

حدود ۲۰ هزار مهاجر کورد در شهر نشویل آمریکا زندگی می‌کنند

اربیل(کوردستان ۲۴)- شهرداری نشویل در ایالت تنسی برای قدردانی از نقش مهم مهاجران کورد تابلویی را در یکی از خیابان‌های اصلی شهر نصب کرده است. بیش از ۲۰ هزار کارد از تمام نقاط کوردستان در شهر نشویل زندگی می‌کنند و این شهر در بین کوردهای آمریکا به کوردستان کوچک معروف است.

در نشویل، تنسی به‌منظور قدردانی از نقش مهاجران کورد در در نیم قرن گذشته این شهر رونمایی شده است. این تابلو داستان مهاجرت اولیه‌ی کردها از سال ۱۹۷۶ میلادی به نشویل را روایت می‌کند

این تابلو توسط شهردار نشویل به‌منظور قدردانی از مهاجران کورد، همچون بزرگ‌ترین جامعه‌ی مهاجر در شهر، در یکی از خیابان‌های اصلی، نزدیک مرکز صلاح‌الدین و تعدادی از پروژه‌های تجاری کوردی قرار گرفت. در این مراسم تعداد زیادی از مهاجران کورد، مقامات شهری و دولتی حضور داشتند.

جان کوپر، شهردار نشویل در مراسم نسب این تابلو گفت بسیار مهم است که یک تابلوی تاریخی داشته باشیم که در مورد روابط طولانی و غنی بین مردم کورد و نشویل، تنسی صحبت می‌کند. خیلی خوب است که بزرگ‌ترین مهاجرین کورد در ایالات‌متحده اینجا هستند. ما یک تابلوی تاریخی نصب کردیم و اولین مسجد کوردی را در اینجا داریم. اکنون یک رابطه ۵۰ ساله است که بین دو ملت ما تداوم خواهد داشت.

بر اساس آخرین آمار غیررسمی، تا سال ۲۰۲۲، بیش از ٢٠ هزار کورد در نشویل زندگی می‌کنند که بزرگ‌ترین جامعه‌ی کوردی در یکی از شهرهای آمریکا به‌حساب می‌آیند.  به همین دلیل است که نشویل به کو ردستان کوچک معروف است که نقش بسزایی در ابعاد بازرگانی، اجتماعی، آموزشی و صنعتی ایفا می‌کنند.

/ا.م