کمبود برف در بلندی‌های اقلیم کوردستان تأمین آب جنوب عراق را با مشکل مواجه می‌کند

حجم برف امسال ارتفاعات اقلیم کوردستان تاکنون معادل ۲۵ درصد این مقدار در سال گذشته است
عکس آرشیوی بلندی‌ها برف‌گیر کوردستان
عکس آرشیوی بلندی‌ها برف‌گیر کوردستان

اربیل(کوردستان ۲۴)- وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که در پی بارش‌های گذشته، وضعیت منابع آبی در عراق همچنان با کمبود روبرو است و در وضعیت در این مورد نامناسب است.

"احمد کاظم عبدالله"، مدیرکل سازمان آبیاری در وزارت منابع آبی عراق، به روزنامه‌ی «الصباح» گفت: وضعیت ذخایر آبی در سدها و مخازن همچنان در وضعیت نامناسب قرار دارد و افزود که این وزارتخانه امیدوار است که بارش‌های پیش رو به بهبود وضعیت ذخایر آبی کشور کمک کند.

مدیرکل سازمان آبیاری در وزارت منابع آبی عراق گفت که حجم برفی که ارتفاعات اقلیم کوردستان بارید تاکنون معادل ۲۵ درصد مقداری است که در مدت مشابه سال گذشته باریده است.

به گفته‌ی وی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در ۲۸ ماه جاری مناطق نینوا و صلاح‌الدین و کرکوک بارندگی داشته باشند که این بارش بر افزایش ذخایر سدهای موصل و حدیثه که تأمین‌کننده‌ی آب موردنیاز کشاورزی هستند، تأثیر بگذارد.

احمد کاظم عبدالله گفت که از باران‌هایی که در مدت گذشته در مرکز و جنوب عراق بارید، برای احیای احوار و تالاب‌ها بسیار سودمند بود.

اظهارات مدیرکل سازمان آبیاری در وزارت منابع آبی عراق در خصوص بارندگی در بلندی‌های کوردستان در حالی است کە این بلندی‌ها در زمستان امسال تاکنون بە طور کامل سفید پوش نشده‌اند.

/ا.م