برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای فوریه ٢٠٠٤ با حضور مسرور بارزانی

"خون شهدا نیرویی بیشتر به روحیه همزیستی و مدارا در اقلیم کوردستان و حاکمیت آن بخشیده است"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان، در مراسم گرامیداشت شهدای فوریه ٢٠٠٤ حضور یافت و وزارت امور شهدا و انفال‌شدگان دولت اقلیم تاکید کرد که خون شهدا نیرویی بیشتر به روحیه همزیستی و مدارا در اقلیم کوردستان و حاکمیت آن بخشیده است.

با حضور مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه مراسم گرامیداشت شهدای فوریه ٢٠٠٤ برگزار شد.

در اول فوریه سال ٢٠٠٤ در یک عملیات تروریستی انتحاری که به طور همزمان در شاخه (دو) مقر پارت دموکرات کوردستان و شاخه (سه) مقر اتحادیه میهنی کورستان در اربیل انجام شد، ١٠٣ نفر شهید و شماری دیگر نیز مجروح شدند.

وزارت امور شهدا و انفال‌شدگان دولت اقلیم کوردستان، با انتشار بیانیه‌ای به این مناسبت، خاطرنشان کرد:" ١٩ سال پیش در چنین روزی تروریست‌های تاریک پرست در دو عملیات انتحاری همزمان در شهر اربیل ١٠٣ مقام دولتی، اعضای رهبری، کادر و پیشمرگ‌های احزاب و شهروندان را به شهادت رساندند و شماری دیگر را نیز مجروح کردند".

وزارت امور شهدا و انفال‌شدگان دولت اقلیم کوردستان، تاکید کرده است:" اگرچه تروریست‌ها با هدف برهم زدن صلح و آرامش و محروم کردن مردم از شادمانی عید، مرتکب آن اقدام شنیع شدند، اما خون شهدا و قربانیان، نیرویی بیشتر به روحیه همزیستی و مدارا در اقلیم کوردستان و حاکمیت آن بخشید".

عملیات انتحاری همزمان بود با عید قربان سال ٢٠٠٤.

ب.ن