حضور وزیر اوقاف در مراسم اهدای جایزه شیخ زائد در امارات

"اهمیت همزیستی ادیان در اقلیم کوردستان بررسی شد"
پشتیوان صادق، وزیر اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کوردستان در دیدار با مقامات اماراتی
پشتیوان صادق، وزیر اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کوردستان در دیدار با مقامات اماراتی

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کوردستان، در دیدار با شماری از شخصیت‌های دینی و بین‌المللی، اهمیت همزیستی ادیان در اقلیم کوردستان را بررسی کرد.

امروز یکشنبه پشتیوان صادق، وزیر اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کوردستان، به دعوت اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در مراسم اهدای جایزه (برادری انسانی) شیخ زائد در امارات، شرکت کرد.

جایزه (برادری انسانی) شیخ زائد به طور سالانه به افراد، سازمان‌ها و دولت‌هایی اهدا می‌شود که به تقویت همزیستی، همگرایی، ترویج صلح و عمل خیرخواهانه کمک می‌کنند.

وزارت اوقاف و امور دینی دولت اقلیم، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که آقای پشتیوان صادق در این مراسم، با شماری از شخصیت‌های دینی و بین‌المللی که در زمینه همزیستی و همگرایی ادیان فعالیت دارند دیدار کرده است، از جمله نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر مدارا و همزیستی امارات، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلستان و برخی شخصیت‌های دیگر حاضر در مراسم که همگی همزیستی ادیان در اقلیم کوردستان را مورد توجه قرار داده و درباره اهمیت آن، اظهار نظر کرده‌اند.

در این دیدارها، وزیر اوقاف و امور دینی دولت اقلیم، بر اجرای برنامه کار کابینه نهم دولت در راستای حفظ حقوق اقلیت‌های دینی و قومی اقلیم و تعمیق روحیه برادری و همزیستی و احترام به حقوق آنها بر مبنای قانون، تاکید کرده است.

ب.ن