شرکت دانا گاز: در اقلیم کوردستان پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته‌ایم

"ظرفیت تولید از ٥٠ میلیون فوت مکعب به ٥٠٠ میلیون فوت مکعب در روز رسیده است"
میدان گازی خورمور
میدان گازی خورمور

اربیل (کوردستان٢٤) – مدیر عامل شرکت دانا گاز، می‌گوید که در سال ٢٠٢٢، در اقلیم کوردستان پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته‌اند.

شرکت دانا گاز، روز چهارشنبه ٨ فوریه با انتشار بیانیه‌ای از افزایش یک درصدی تولید خود در اقلیم کوردستان در سال گذشته، خبر داد.

بر پایه بیانیه، در سال ٢٠٢٢، تولید دانا گاز در اقلیم کوردستان، با یک درصد افزایش، به ٣٤ هزار و ٣٠٠ بشکه در روز رسیده است.

در بیانیه آمده است که میدان خورمور اقلیم کوردستان، در نیمه دوم سال، پیشرفت‌های تاسیساتی بسیاری داشته و ظرفیت تولید از ٥٠ میلیون فوت مکعب به ٥٠٠ میلیون فوت مکعب در روز رسیده است "که خود تاثیر مثبتی بر تولید و درآمد در سال ٢٠٢٣ خواهد داشت".

پاتریک آلمن وارد، مدیر عامل شرکت دانا گاز، خاطرنشان کرده است:" در سال ٢٠٢٢، ما موفق شدیم که وضعیت مالی خود را بهبود بخشیم و به شکل بی‌سابقه‌ای پیشرفت کنیم".

دانا گاز یک شرکت گاز اماراتی فعال در زمینه اکتشاف و توسعه میادین گازی، انتقال، بازاریابی و فروش گاز طبیعی و اجرای پروژه‌های احداث زیرساخت‌های صنعتی است که شرکت کرسنت پترولیوم در سال ۲۰۰۵ آن را تاسیس کرده و اکنون در امارات متحده عربی، مصر و اقلیم کوردستان، طرح‌های مختلف را مدیریت می‌کند.

دانا گاز و کرسنت پترولیوم در سال ٢٠٠٧ طی قراردادی با دولت اقلیم کوردستان، طرح گازی اقلیم را تاسیس کردند.

میدان گازی خورمور که از سوی شرکت دانا گاز مدیریت می‌شود، چندین بار مورد هدف حملات راکتی گروه‌های مسلح ناشناس، قرار گرفته است.

ب.ن