وزارت آموزش عالی تسهیلاتی را در اختیار دانشجویان اقلیم کوردستان در مناطق زلزله‌زده قرار خواهد داد

وزارت آموزش عالی از دانشجویان اقلیم کوردستان در ترکیه خواست به کمک سازمان‌های خیریه برای کمک به زلزله‌زدگان بپیوندند
وزارتخانه‌ی آموزش عالی و تحقیات علمی اقلیم کوردستان
وزارتخانه‌ی آموزش عالی و تحقیات علمی اقلیم کوردستان

اربیل(کوردستان ۲۴)- وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی دولت اقلیم کوردستان  به دانشجویان اقلیم کوردستان که در مناطق زلزله‌زده‌ی ترکیه تحصیل می‌کند اطمینان داد که دولت اقلیم کوردستان  مشکلات عقب‌ماندن تحصیلی آنان را حل می‌کند

یاسین صالح، مدیرکل روابط فرهنگی وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کوردستان روز پنج‌شنبه ٢٠ بهمن ١٤٠١، به کوردستان ۲۴ گفت که تاکنون خبری مبنی بر وجود مشکل برای دانشجویان کوردستان در ترکیه به آنها نرسیده است.

یاسین سالح افزود: ما به دقت وضعیت دانشجویان اقلیم کردستان در دانشگاه‌های ترکیه را زیر نظر داریم و هرگونه کمک و حمایتی را که نیاز داشته باشند، به آنان ارائه خواهیم کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از این فاجعه گفت: دانش آموزان اقلیم کوردستان که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برند، می‌توانند به‌عنوان یک وظیفه انسانی و یک ارزش والای ملی و ارزش کوردی به کمک زلزله‌زدگان و تیم‌های اورژانس اقلیم کوردستان و نهادهای خیریه بشتابند.

مدیرکل امور اعزامی و روابط فرهنگی در خصوص دانشجویان اقلیم کوردستان که در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند، گفت: پیش‌تر به دلیل وضعیت نامناسب این کشور دانشجویان کوردستان اجازه به کوردستان بازگردند، اما اکنون به دلیل بازگشت آرامش باید متعهد به تحصیل و اقامت  در ایران باشد.

یاسین صالح در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که رئیس اقلیم کردستان از تمامی معلمان، کارکنان و دانش آموزان خواست تا در کمپین جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان زلزله شمال و غرب کوردستان شرکت کنند.

/ا.م