ند پرایس: آمریکا به عراق دستور نمی‌دهد

"در راستای حفاظت از منافع مشترک با چالش‌ها رویارو می‌شویم"
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تاکید کرد که به دولت عراق دستور نمی‌دهند، بلکه در راستای حفاظت از منافع مشترک با چالش‌ها رویارو می‌شوند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در یک نشست رسانه‌ای، در پاسخ به پرسش گزارشگر کوردستان٢٤ در واشنگتن، درباره روابط کشورش با عراق، اظهار داشت:" روابط ما با دولت عراق بر مبنای ائتلاف و منافع مشترک است. نحوه کار ما به گونه‌ای نیست که به دولت عراق یا دولت هم‌پیمان دیگری، دستور بدهیم".

وی افزود:" در مذاکرات با هم‌پیمانان عراقی خود، به طور کلی در مورد چالش‌های پیش روی منافع مشترکمان در منطقه گفتگو می‌کنیم".

آقای ند پرایس، به شبه‌نظامیان وابسته به ایران اشاره و از آنها به عنوان چالش پیش روی منافع کشورش در عراق یاد کرد و گفت:"به همین دلیل زمانی که از تحریم‌ها سخن به میان می‌آید به معنای آن نیست که آمریکا به دولت عراق دستور می‌دهد، بلکه در راستای حفظ منافع مشترک دو کشور عمل می‌كند".

آمریکا شبه نظامیان وابسته به ایران را متهم می‌کند که پایگاه‌‌ها و منافعش در عراق را مورد هدف قرار می‌دهند، همچنین از قاچاق دلار از عراق به کشورهای همسایه، ابراز نگرانی کرده و از مقامات عراقی خواسته است که جلوی آن را بگیرند.

ب.ن