نچیروان بارزانی سالیاد تاسیس اتحادیه نویسندگان کورد را تبریک گفت

"مواضع ملی و میهنی آنها را ارج می‌نهم"
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس اقلیم کوردستان، از مواضع ملی و میهنی اتحادیه نویسندگان کورد، قدردانی کرد.

پایگاه خبری ریاست اقلیم کوردستان، بیانیه نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم به مناسبت فرارسیدن پنجاه و سومین سالیاد تاسیس اتحادیه نویسندگان کورد را منتشر کرد.

در این بیانیه، رئیس اقلیم تبریک گرم خود را به همه نویسندگان و ادیبان کوردستان ابراز داشته و برای آنها آرزوی موفقیت کرده است.

رئیس اقلیم نوشته است:" با افتخار از مبارزه و کوشش بیش از نیم سده اتحادیه نویسندگان کورد یاد می‌کنم که خدمات چشمگیر به ویژه به ادبیات و فرهنگ ملت کورد داشته‌اند و مواضع ملی و میهنی آنها در دوران مبارزات پیشمرگانه و مبارزات مردم کوردستان برای آزادی را ارج می‌نهم".

و نیز خاطرنشان کرده است:" بر اهمیت حضور و ایفای نقش تاثیرگذار نویسندگان در ترویج میهن‌پروری و مفاهیم متعالی انسانی، ایجاد جامعه‌ای پیشرفته، ترویج زبان و ادبیات، حفظ هویت و فرهنگ کوردی و تعمیق فرهنگ مدارا و گذشت و همزیستی، تاکید می‌کنیم".

آقای بارزانی، می‌افزاید:" به روح پاک نویسندگان شهید درود می‌فرستیم که در راه آزادی، ملت و سرزمین‌‌شان جان خود را فدا کردند و زحمات همه کسانی که عمر خود را در راه نوشتن و خلاقیت و خدمت به زبان و ادبیات کوردی صرف کردند ارج می‌نهیم و به خانواده‌های سربلند آنها درود می‌فرستیم".

رئیس اقلیم تاکید کرده است:" چشم انتظار آفرینش بیشتر و مستمر نویسندگان کورد و کوردستان هستیم و کماکان از آنها حمایت کامل می‌کنیم".

اتحادیه نویسندگان کوردستان، در ١٠ فوریه ١٩٧٠ از سوی شماری از نویسندگان پیشتاز کورد، تاسیس شد.

ب.ن