سخنگوی وزار خارجه‌ی ایران به سخنان رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حمله به سفارت این کشور واکنش نشان داد

در حمله‌ی هفتم بهمن یک مهاجم ایرانی به سفارت ترکیه در تهران رئیس سرویس امنیتی این سفارتخانه به قتل رسید
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه

اربیل(کوردستان۲۴)- ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آذربایجان مبنی در دست داشتن «بخش‌هایی از نظام» ایران در حمله به سفارت این کشور در تهران واکنش نشان داد و گفت: «بهتر است از هرگونه پیش‌داوری، سیاسی سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود».

کنعانی روز یکشنبه ۳۰ بهمن در گفت کە «طرح رسانه‌ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست».

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، روز ۲۹ بهمن ماه، نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی را به دست داشتن در حمله‌ی مسلحانه به سفارت کشورش در تهران متهم کرد.

علی‌اف گفت فرد مسلح دو بار وارد ساختمان سفارت شد و به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه چندین خودرو پلیس ایران به سفارت نزدیک شدند و بدون هیچ عکس‌العملی صحنه تهاجم را نادیده گرفته و آنجا را ترک کردند.

وی افزود مصاحبه‌ی رسانه‌های جمهوری اسلامی با فرد مهاجم نشان می‌دهد که «بخش‌هایی از نظام» پشت این حمله بوده است: «تنها دو روز بعدازاین تهاجم مسلحانه، ایران مدعی شد فرد مهاجم مشکلات روانی دارد. چطور در عرض دو روز به این نتیجه رسیدند؟ معلوم است که می‌خواهند فرد مهاجم و افراد سازمان دهنده این حمله را تبرئه کنند».

بیش‌تر: رئیس‌جمهور آذربایجان در حاشیه‌ی کنفرانس مونیخ: حمله‌ی مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران تروریستی بود

در حمله مسلحانه یک شهروند ایرانی به سفارت جمهوری آذربایجان در روز هفتم بهمن، رئیس سرویس امنیتی سفارتخانه کشته و دو تن دیگر از کارمندان امنیتی آن زخمی شدند. در پی این حادثه، جمهوری آذربایجان کارمندان سفارت خود در ایران را فراخواند.

/ا.م