جوتیار عادل: جایگاه اقلیم کوردستان روز به روز قوی‌تر می‌شود

"کشورهای منطقه مشتاق هستند با اقلیم همکاری کنند"
جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان
جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، می‌گوید که جایگاه اقلیم کوردستان روز به روز قوی‌تر می‌شود.

جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری، سفر اخیر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان به فرانسه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:" جایگاه اقلیم کوردستان روز به روز قوی‌تر می‌شود و کشورهای منطقه مشتاق هستند با اقلیم همکاری کنند و از آن حمایت نمایند".

وی افزود که بین اقلیم کوردستان و کشورهای منطقه تفاهم مطلوب وجود دارد و علاقه دارند کە در زمینه‌ اقتصاد و سایر زمینه‌ها با اقلیم توافقنامه امضا کنند "این دستاورد بزرگی برای اقلیم کوردستان است".

سخنگوی دولت با اشاره به اهمیت دیدارهای آقای بارزانی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خاطرنشان کرد که فرانسه و اقلیم کوردستان، روابط محکمی دارند.

آقای جوتیار عادل، درباره دور جدید مذاکرات اربیل و بغداد نیز اظهار داشت:" ما به عنوان دولت اقلیم کوردستان، خواستار یک شراکت واقعی در امر تصمیم‌گیری در بغداد هستیم، شراکتی که به نفع همه عراقی‌ها باشد".

همچنین تاکید کرد که دولت اقلیم کوردستان به دنبال حل ریشه‌ای مسائل معوق مانده است و بازگشت به قانون اساسی را تنها راه رسیدن به توافق با دولت عراق می‌داند و شراکت را بر مبنای نظام فدرالی، درست می‌داند.

سخنگوی دولت نسبت به حل مسائل مورد اختلاف با بغداد، ابراز امیدواری کرد.

ب.ن