مسرور بارزانی: پس از افتتاح "حساب من" برای شهروندان در صدد ارائه‌ی خدمات بیشتری هستیم

نخست‌وزیر از بانک‌های خصوصی تقاضای همکاری کرد

اربیل (کوردستان ۲۴)- مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز سه‌شنبه ١٦ اسفند ١٤٠١ هنگام بازدید از بیمارستان زنان و زایمان اربیل و گفتگو با کارمندان این بیمارستان سخانی ایراد کرد.

نخست‌وزیر در این سخنان با اشاره به ادامه‌ی فرایند اصلاحات در اقلیم کوردستان به موضوع ایجاد خدمات الکترونیکی در اقلیم پرداخت.

متن سخنان نخست‌وزیر اقلیم کوردستان به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

من بسیار بسیار خوشحال هستم که امروز از بیمارستان زنان و زایمان اربیل بازدید می‌کنیم. این مکان برای حضور کارکنان این بیمارستان به عنوان پایلوت در طرح "حساب من" در نظر گرفته است که تعداد آنان ۸۵۰ نفر هستند. قبلاً اعلام کرده بودیم که طرح "حساب من" از اینجا شروع می‌شود، اما امیدواریم ظرف دو سال بتوانیم همه‌ی کارکنان دولت و کلیه‌ی حقوق‌بگیران دولت از این طرح بهره‌مند شوند و به‌صورت الکترونیکی بتوانند از سیستم بانکی توسط بانک ارائه می‌شود، برای خرید و دیگر خدمات استفاده کنند.

این این نظام بانکی که سال‌هاست در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد و متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های اقتصادی که در اقلیم وجود نداشت، احساس کردیم که باید زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم و پس‌ازآن خدمات و تسهیلات بیشتری به شهروندان ارائه بدهیم.

امیدوارم بتوانیم با بخش خصوصی همکاری کنیم تا این خدمات به یک سرویس جامع تبدیل شود تا همه‌ی شهروندان کوردستان اعم از کارمندان و بخش خصوصی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

می‌خواهم اشاره‌کنم که استفاده از این کارت فقط برای برداشت حقوق نیست، بلکه استفاده از کارت است تا بتوانند کار خود را در جای دیگری انجام دهند، به سوپرمارکت بروند و با آن کالا بخرند. ازاین‌رو دولت اقلیم کردستان در تلاش است تا دستگاه‌های کارت‌خوان را در سراسر کوردستان ارائه کند که این امر زمان‌بر است و نیازمند خدمات بانک‌های دیگری هستیم.

مایلم از بانکهای آرتی و جیهان قدردانی کنم که برای مشارکت در این پروژه به عنوان گام اولیه همکاری کردند و راه برای سایر بانک‌های اقلیم کوردستان باز است تا بتوانند در این طرح شرکت بکنند.

من اخیراً با رئیس بانک مرکزی عراق صحبت کرده‌ام و آنها حمایت خود را از این پروژه اعلام کرده‌اند. پیش‌ازاین در مجمع جهانی اقتصاد به این موضوع اشاره کردم که می‌خواهیم سیستم بانکی و سیستم خدمات را به‌صورت الکترونیکی توسعه دهیم که با حمایت بسیاری از کشورها و افرادی که به روابط با اقلیم کوردستان اهمیت می‌دهند، روبرو شدیم. در این راستا باید باهم روابط با کشورها و بانک بین‌الملل روابط برقرار کنیم.

من می‌خواهم به شهروندان بگویم که بانک‌ها می‌توانند بسیاری از خدمات دیگر را در اعطای وام به شهروندان ارائه دهند، شهروندان می‌توانند از خدماتی که بانک‌ها می‌توانند ارائه دهند، بهره‌مند شوند. سپس این رابطه بین شهروندان و خود بانک‌ها بە مردم و بانک‌ها مربوط است که چقدر می‌توانند آن را توسعه دهند.

جا دارد یک بار دیگر از شما بابت موافقت شما به‌عنوان اولین شرکت‌کننده در این طرح تشکر کنم که اجازه دادید از این بیمارستان بازدید کنم و از بانک‌ها برای اجرای این طرح تشکر می‌کنم. امیدوارم شهروندان در آینده بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

/ا.م