مسرور بارزانی: برای حضور بیشتر جوانان در‌ دولت تلاش می‌کنیم

"نسل جدید تاریخ را حفظ کند"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان، بر تلاش‌ دولت برای حضور بیشتر جوانان در کابینه‌ تاکید کرد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه در اولین دیدار جوانان در دهوک، به گفتگو با نمایندگان جوانان پرداخت.

نخست‌وزیر در این رویداد که توسط اتحادیه جوانان پارت دموکرات کوردستان برگزار شد، نگرانی‌های نسل جوان در مورد تنش‌های اخیر بین دو حزب سیاسی حاکم در اقلیم کوردستان را بررسی کرد و گفت که درگیری‌ها و رقابت‌های سیاسی تا زمانی که منافع ملی را تهدید نکنند، طبیعی و سالم هستند.

ایشان تاکید کرد: "خط قرمزهایی خاصی وجود دارند که نمی‌توان از آنها عبور کرد... حفظ منافع ملی باید بالاتر از هر جاه طلبی حزبی، قرار گیرد... نه احزاب حاکم و نه اپوزیسیون نباید از این خطوط عبور کنند".

رویداد در حالی برگزار شد که اقلیم سرگرم گرامیداشت ٣٢مین سالگرد قیام ١٩٩١ مردم کوردستان علیه رژیم صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق است، آقای بارزانی سختی‌های تحمل شده توسط ملت در آن دوران بحرانی را یادآور شد و از نسل جدید خواست که آن تاریخ را حفظ کنند.

وی افزود: "کسی که از تاریخ یا گذشته خود آگاه نباشد، نمی‌تواند آینده بهتری بسازد" و از همه خواست که با تلاش جمعی بر چالش‌ها غلبه کنند.

نخست وزیر در هنگام گفتگو با جوانان
نخست وزیر در هنگام گفتگو با جوانان

آقای نخست‌وزیر بر تلاش‌ دولت برای حضور بیشتر جوانان در کابینه‌ تاکید کرد و گفت:"ما بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، متخصصان با استعداد، باهوش و جوان را در دفتر خود و در سراسر دولت به کار گرفته‌ایم".

همچنین از مشارکت جوانان در طرح‌های مهم دولت از جمله ایجاد سیستم پرداخت الکترونیکی، صدور روادید آنلاین و صادرات محصول انار اقلیم کوردستان به خارج، قدردانی کرد.

و نیز متعهد شد که به خدمت به جوانان ادامه دهد و از آنها خواست که در دام کسانی که تلاش می‌کنند روحیه آنها را تضعیف کنند، نیفتند.

 

اقلیم کوردستان زیربنای مالی ایجاد می‌کند

مسرور بارزانی در خصوص طرح "حساب من"، که اخیرا راه‌اندازی شده است، گفت؛ هدف از آن ایجاد زیربنا برای سیستم پرداخت الکترونیکی پیشرفته در اقلیم کوردستان است.

با راه‌اندازی این طرح، کارمندان حقوق خود را از طریق یک حساب بانکی انحصاری به شیوه الکترونیکی دریافت می‌کنند و قرار است که طرح تا سال ٢٠٢٥ همه کارمندان دولت را در بر گیرد.

نخست وزیر گفت:" تا سال ٢٠٢٥ شهروندان هر ماه و هر سال شاهد پیشرفت‌های جدید خواهند بود".

"صداقت، وفاداری و میهن‌پرستی، ارزش‌هایی هستند که از پرزیدنت بارزانی برایم به ارث مانده‌اند"

صداقت، وفاداری، میهن پرستی

آقای بارزانی در پاسخ به سوالی در مورد ارزش‌هایی که از پدرش پرزیدنت مسعود بارزانی، برایش به ارث مانده‌اند، گفت که سه ارزش والا وجود دارند "درست است که من پسر او هستم، اما همیشه به عنوان خدمتگزار در کنارش بوده‌ام... صداقت، وفاداری و میهن‌پرستی، ارزش‌هایی هستند که از او برایم به ارث مانده‌اند".

نخست وزیر، در حاشیه این رویداد، نمایشگاه آثار کارآفرینان جوان را افتتاح کرد که در آن كارهای نوآورانه جوانان، نمایش شده بود.

ب.ن