مسرور بارزانی از یک هیات آکادمی دیپلماتیک وین استقبال کرد

"از توسعه، بازسازی و همزیستی مسالمت آمیز در اقلیم کوردستان قدردانی کردند"
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان با هیات دانشجویان وین
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان با هیات دانشجویان وین

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان در دیدار با یک هیات دانشجویان آکادمی دیپلماتیک وین، برنامه اصلاحات کابینه نهم دولت اقلیم را تشریح کرد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان امروز دوشنبه از یک هیات دانشجویان آکادمی دیپلماتیک وین، استقبال کرد.

این هیات در دیدار با نخست وزیر، از اینکه در سفر خود به اقلیم کوردستان شاهد توسعه، بازسازی و همزیستی مسالمت آمیز بوده‌اند، قدردانی کردند.

نخست وزیر نیز ضمن خیرمقدم به دانشجویان، برای آنان در عرصه دیپلماسی و روابط خارجی آرزوی موفقیت کرد.

آقای بارزانی در این نشست بر برنامه اصلاحات کابینه خود و طرح‌های مختلف در حال انجام، تاکید کرد و گفت:" ما یک طرح بلندپروازانه داریم که شامل تنوع بخشیدن به اقتصاد از طریق توسعه بخش‌های کشاورزی، بانکداری، صنعت و گردشگری است، همچنین ایجاد دولت الکترونیک برای ارائه خدمات سریعتر و آسانتر به شهروندان و ارتقاء دادن بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی برای نسل جوان".

و نیز افزود که اخیرا سیستم خودپرداز الکترونیکی را با هدف کاهش استفاده از نقدینگی برای کارمندان دولت راه‌اندازی کرده‌اند و این در چارچوب طرحی است که تا سال ٢٠٢٥ تکمیل می‌شود.

1

در پاسخ به سوالات حاضران نیز آخرین تحولات عراق و اقلیم کوردستان و تاثیر آن بر روابط منطقه‌ای در خاورمیانه را مورد بررسی قرار داد.

همچنین اهمیت حل و فصل مسائل بین اربیل و بغداد بر مبنای قانون اساسی این کشور، مورد توجه قرار گرفت.

این ششمین سفر آکادمی وین به اقلیم کوردستان است که به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس آن انجام شده است.

اتریش و اقلیم کوردستان روابط دیپلماتیک نزدیکی با هم دارند. اتریش اولین کشور اروپایی بود که در سال ٢٠٠٦ پروازهای مستقیم به اربیل از طریق خطوط هوایی را راه اندازی کرد و پایتخت کوردستان را به مقاصد اصلی اتحادیه اروپا و ایالات متحده متصل کرد.

این کشور اروپایی همچنین شمار قابل توجهی از جامعه کوردها را در خود جای داده است که بسیاری از آنها در دهه ١٩٧٠ به آنجا مهاجرت کرده‌اند.

0

ب.ن