مسرور بارزانی: اجازه نمی‌دهیم هیچ کسی جلوی پیشرفت‌های کوردستان را بگیرد

"امیدواریم اقلیم کوردستان برای منطقه هم موجب خیر و برکت شود"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان، تاکید کرد؛ اجازه نخواهند داد که هیچ کسی جلوی پیشرفت‌های کوردستان را بگیرد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه در مراسم گشایش هتل و بازار مدرن حیات ریجنسی و گلان مال، در اربیل، پایتخت اقلیم، حضور یافت و طی ایراد سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از گشایش این دو طرح سرمایه‌گذاری، اظهار داشت که از طرح‌های مهم در اقلیم کوردستان هستند و اجرای پیشرفته آنها را مایه افتخار دانست.

نخست وزیر افزود که اجرای این طرح‌ها، مانند بسیاری از طرح‌های دیگر به دلیل جنگ با داعش به تعویق افتاده، اما حال که به اجرا درآمده‌اند نشان‌دهنده ایستادگی در برابر تروریسم است، "زیرا همانطور که نیروی پیشمرگ در خط مقدم جبهه با داعش می‌جنگد، سرمایه‌گذاران نیز در داخل کوردستان طرح‌هایشان را اجرایی می‌کنند".

همچنین تاکید کرد که اجازه نخواهند داد که هیچ کسی جلوی پیشرفت‌های کوردستان را بگیرد.

آقای بارزانی گفت:"ما در اقلیم کوردستان، متعهد شده‌ایم که با بخش خصوصی همکاری کنیم، تا دولت در بخش عمومی و در بخش خصوصی با هم از طریق همکاری بتواند خدمات بیشتر به شهروندان اقلیم کوردستان ارایه کند".

و نیز ابراز امیدواری کرد که نه فقط در اربیل، بلکه در شهرها و مناطق دیگر اقلیم کوردستان سرمایه‌گذاری ادامه پیدا کند و آنها هم بتوانند از خدمات بهرمند شوند.

نخست وزیر افزود که اجرای چنین طرح‌هایی زمینه ورود بیشتر گردشگران به اقلیم کوردستان را فراهم می‌کند و به روند احیای اقتصادی اقلیم یاری می‌رساند و موجب اشتغال‌زایی برای مردم کوردستان می‌شود "دولت برای سرمایه‌گذاران تسهیلات قانونی فراهم می‌کند".

ایشان خاطرنشان کرد:"زمانی که دولت برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها تسهیلات فراهم می‌کند، به طور غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است، به همین دلیل این طرح‌ها فقط برای سرمایه‌گذاران مفید نیستند، بلکه فرصتی برای جوانان ایجاد می‌کنند که بتوانند برای خود شغل پیدا کنند... به این ترتیب اقتصاد کوردستان احیا شده و به پیش می‌رود".

آقای بارزانی از سفرای کشورها خواست که با در نظرگرفتن پیشرفت‌های اقلیم، سرمایه‌داران خود را به سرمایه‌گذاری بیشتر در اقلیم تشویق کنند.

همچنین تاکید کرد که امیدوار هستند اقلیم کوردستان نه فقط برای مردم خود، بلکه برای عراق و منطقه موجب خیر و برکت شده و سرمشق احیای اقتصادی باشد.

نخست وزیر اقلیم ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های خارجی بیشتر به اقلیم کوردستان روی بیاورند و سرمایه‌گذاری کنند تا هم خود سودمند شوند و هم در توسعه و آبادانی اقلیم به دولت یاری رسانند.

ب.ن