چاووش اوغلو: برای نخست وزیر و مردم اقلیم کوردستان سلامت و خوشبختی آرزو می‌کنم

"ما در کشور خود با غم و اندوه از عید نوروز استقبال می‌کنیم"
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان پیام نوروزی فرستاد
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان پیام نوروزی فرستاد

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر امور خارجه ترکیه، فرا رسیدن عید نوروز را به نخست وزیر و مردم اقلیم کوردستان، تبریک گفت.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز دوشنبه ٢٠ مارس در نامه‌ای به مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

چاووش اوغلو نوشته است:" با نوزایی طبیعت، از ته قلب عید نوروز را به شما تبریک می‌گویم که خود شکوفایی آرزوها و تحکیم برادری ما را موجب می‌شود".

همچنین تاکید کرده:" نوروز در طول تاریخ، فهم بشر از زندگی با طبیعت را انعکاس داده است، علاوه بر اینکه نماد نوزایی و زندگی دوباره بوده، همزمان نشان‌دهنده همصدایی و خوشبختی بوده است".

نخست وزیر می‌افزاید:" ما در حال التیام بخشیدن به زخم‌های فاجعه زمین‌لرزه‌ای هستیم که در شش فوریه اتفاق افتاد و مرکز آن شهر قهرمان مراش بود، به همین دلیل ما در کشور خود با غم و اندوه از عید نوروز استقبال می‌کنیم".

در بخش دیگری از نامه، به امدادرسانی اقلیم کوردستان به زلزله‌زدگان ترکیه اشاره شده و آقای چاووش اوغلو تاکید کرده است:" روزی را که بشارت بهاری جشن گرفته می‌شود، زمان تحکیم احساس یکی شدن و باهم بودن و همدلی است. می‌خواهم از اینکه پس از وقوع فاجعه زمین‌لزره دردناک کشور ما، تمام نمادهای احساس متعالی نوروز را به ما ابراز داشتید، قدردانی کنم".

وزیر امور خارجه ترکیه، در پایان برای کشورش و سراسر جهان، صلح و رفاه و برای نخست وزیر و مردم اقلیم کوردستان سلامت و خوشبختی آرزو کرده است.

ب.ن