کانادا دهمین بسته‌ی تحریمی خود علیه ایران را اعلام کرد

کانادا از ایران می‌خواهد "سرکوب بی‌رحمانه‌ی مردم "را متوقف کند
ملانی جولی، وزیر امور خارجه‌ی کاناداد
ملانی جولی، وزیر امور خارجه‌ی کاناداد

اربیل(کوردستان۲۴)- دولت کانادا روز دوشنبه ٧ فروردین ١٤٠٢، اعلام کرد که دو نهاد و هشت مقام نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به‌دلیل نقض حقوق بشر و تولید پهپادهای نظامی و موشک‌های بالستیک تحریم کرده است.

وزارت خارجه‌ی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد کە در تحریم‌های جديد اين کشور که دهمین بسته‌ی تحریم علیه جمهوری اسلامی از ماه اکتبر گذشته تاکنون است، «چند فرمانده‌ی ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را به‌دلیل نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر» تحریم کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که چند مقام ارشد دیگر به‌دلیل مشارکت در تولید پهپادهای نظامی و موشک‌های بالستیک مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

ملانی جولی، وزیر خارجه‌ی کانادا، روز دوشنبه گفت: «ما از رژیم ایران می‌خواهیم سرکوب بی‌رحمانه‌ی مردم را متوقف کرده و با حسن نیت به مطالبات آن‌ها پاسخ دهد».

وزارت خارجه کانادا در بخش دیگری از بیانیه خود افزود که نهادهای تحریم شده «با مختل کردن و یا دستکاری در ارتباطات آنلاین مخالفان رژیم و یا تامین ابزارهایی که نیروی انتظامی در سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مخالفان از آن‌ها استفاده می‌کند»، از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

/ا.م