مسرور بارزانی نامه‌ای از وزیر خارجه آلمان دریافت کرد

"خوشحالم از اینکه تاکید کردید حقوق زنان و اهالی رسانه در دولت شما اهمیت ویژه دارند"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و انالینا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و انالینا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر امور خارجه آلمان، در نامه‌ای به نخست وزیر اقلیم کوردستان، خوشحالی خود را از اهمیت ویژه دولت اقلیم به حقوق بشر، ابراز داشت.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز سه‌شنبه از آنالینا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، نامه‌ای دریافت کرد.

بائربوک از نخست وزیر اقلیم به خاطر استقبال دوستانه از وی در سفر اخیرش به اربیل قدردانی کرده و بر تدوام حمایت آلمان از اقلیم کوردستان، تاکید نموده است.

وزیر امور خارجه آلمان، نوشته است:" خوشحالم از اینکه جنابعالی تاکید کردید که پایبندی به رعایت حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و اهالی رسانه در دولت شما اهمیت ویژه دارند. همچنین از اینکه به طور فعال با پیامدهای بحران تغییرات آب و هوایی مقابله می‌کنید، به گرمی استقبال می‌کنم، همه اینها پیش شرط ترسیم آیند‌ه‌ای روشن برای مردم در سرزمین خودشان است".

و نیز از اقلیم کوردستان به خاطر پناه دادن به بیشترین تعداد آوارگان داخلی عراق که از زمان یورش داعش تا اکنون در اقلیم نگهداری می‌شوند، قدردانی و تاکید کرد که آوارگان مسیحی، ایزدی و دیگر جوامع به زندگی بهتری از زندگی در اردوگاه‌ها نیاز دارند، به طوریکه از امنیت اجتماعی برخوردار باشند.

خانم بائربوک، اقلیم کوردستان و بغداد را به تداوم گفتگو درباره بهبود بخشیدن به وضعیت آوارگان تشویق کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان، در پایان نامه خود ابراز امیدواری کرده است که روابط بین اربیل و بغداد پس از تشکیل موفقیت آمیز دولت عراق، بر مبایی جدید و قابل اعتماد بنیان گذاشته شوند، تا منابع غنی عراق و اقلیم کوردستان به بهترین نحو در راستای تامین رفاه مردم، به کار گرفته شوند.

ب.ن