دیدبان حقوق بشر سوریه: اسرائیل به سایت‌های حکومت بشار اسد و شبه‌نظامیان وابسته بە ایران حمله کرد

"ارتش سوریه تعدادی از موشک‌های اسرائیل را در آسمان این کشور منهدم کرده است"

اربیل (کوردستان ۲۴)– خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه ١٣ فروردین ١۴٠٢ گزارش کرد کە اسرائیل بامداد امروز مناطقی در استان حمص را مورد حملات موشکی قرار داد.

سانا ساعتی پس از آن نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش کرد که با انجام یک حمله هوایی از سمت شمال شرق بیروت، پایتخت لبنان، در ساعت٠٠٣٥ بامداد مناطقی در شهر حمص و حومه‌ی آن را با شلیک موشک هدف قرار داده است.

این منبع نظامی در گفت و گو با «سانا» ضمن تاکید بر این که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با موشک های اسرائیل  پرداختند و شماری از آنها را ساقط کردند، تایید کرد که در نتیجه‌ی این حمله، پنج نیروی نظامی زخمی شدند و خسارت های مادی نیز به بار آمد.

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه نیز به نقل از شبکه‌ی خبری دولتی سوریه (الاخباریه السوریه) گزارش کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با حمله‌ی اسرائیل به برخی نقاط در منطقه‌ی مرکزی هستند در حالی که صدای چندین انفجار نیز در منطقه‌ی حمص شنیده شده است.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه به عنوان یک نهاد مستقل مخالف بشار اسد در این کشور نیز اعلام کرد که موشک های اسرائیل چندین سایت نظامی نیروهای بشار اسد و «شبه نظامیان وابسته به ایران» در حمص را هدف قرار دادند.

به گزارش این این نهاد، در مرکز تحقیقات در منطقه «خربه ‌التین»، سایت دیگری در منطقه «القصیر» و منطقه‌ی فرودگاه نظامی «الضبعه» در استان حمص، صدای چندن انفجار شنیده شده و شعله های آتش نیز بلند شدند در حالی که در میان «اطلاعات تایید شده» از وجود شماری کشته و زخمی، خودروهای آمبولانس راهی محل هدف حمله شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین تاکید کرد که این سومین بار ظرف 72 ساعت گذشته و نهمین بار از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به شمار می آید که خاک این کشور هدف حمله‌ی اسرائیل قرار می گیرد.

/ا.م