پرزیدنت بارزانی: اربیل و بغداد برای حل مسائل اراده‌ای قوی دارند

"احزاب سیاسی کوردستان یک نشست جامع برگزار کنند"
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

اربیل (کوردستان٢٤) – پرزیدنت بارزانی، تاکید کردند که اربیل و بغداد برای حل مسائل فی‌مابین اراده‌ای قوی دارند و از احزاب سیاسی کوردستان خواستند که نشست جامع برگزار کنند.

پرزیدنت مسعود بارزانی، امروز پنجشنبه در مراسم گشایش یادمان ملی بارزانی، طی ایراد سخنانی، ضمن تاکید بر اهمیت احداث این یادمان در منطقه بارزان، به فراز و فرود تحولات سیاسی در تاریخ منطقه پرداخت و تاکید کرد که جنبش بارزان یک جنبش آزادی‌خواهانه و دموکراتیک بوده است.

پرزیدنت بارزانی همچنین روابط اقلیم کوردستان و بغداد را مورد توجه قرار داد و گفت که اربیل و بغداد برای حل مسائل فی‌مابین اراده‌ای قوی دارند.

ایشان از حمایت نخست وزیر عراق، از اجرای توافقات بین اربیل و بغداد نیز قدردانی کردند.

و با اشاره به مسائل داخلی اقلیم، از احزاب سیاسی کوردستان خواستند که تا قبل از هجدهم ماه میلادی جاری، نشستی جامع برای حل مسائل فی‌مابین برگزار کنند و به دفاتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان توصیه کردند که پیش از نشست جامع، فضایی مناسب برای برگزاری آن فراهم کنند.

پرزیدنت بارزانی، خط مبارزاتی بارزانی را برشماری کرد و خاطرنشان کرد که خداپرستی، بشردوستی، اخلاق دینی، اخوت ابنای بشر، پیوستگی دین و میهن، ستم ستیزی، حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق زنان، اصول خط مبارزاتی بارزانی هستند که شیخ عبدالسلام بارزانی آن را تدوین نموده است.

مراسم گشایش یادمان ملی بارزانی، با حضور شخصیت‌های برجسته کوردستانی، عراقی و بین‌المللی، برگزار شد.

ب.ن