پرزیدنت بارزانی: فضا برای ‌حل مسائل با بغداد مناسب است

"همه طرف‌ها حسن نیت دارند"
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

اربیل (کوردستان٢٤) – پرزیدنت بارزانی، تاکید کردند که برای حل مسائل بین اربیل و بغداد حسن نیت وجود دارد و فضا را برای دستیابی به راه‌حل، مناسب دانستند.

پرزیدنت مسعود بارزانی، در دومین روز مراسم گشایش یادمان ملی بارزانی، طی ایراد سخنانی، به چگونگی شکل‌گیری خط مبارزاتی بارزانی و شرح اصول آن پرداختند و تاکید کردند که بایستی از تحریف تاریخ ملت کورد جلوگیری نمود و حقایق آن را برای همه روشن ساخت.

ایشان روابط اربیل و بغداد را نیز مورد توجه قرار دادند و اظهار داشتند که همه طرف‌ها برای حل مسائل حسن نیت دارند و فضا را برای دستیابی به راه‌حل، مناسب دانستند.

همچنین از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، به خاطر تلاش‌هایش در راستای اجرای توافقات بین اربیل و بغداد، قدردانی و بر حمایت از وی تاکید نمودند.

پرزیدنت بارزانی، با اشاره به اوضاع داخلی اقلیم کوردستان نیز دولت، پارلمان و احزاب را به تلاش برای غلبه بر دشواری‌ها دعوت و خاطرنشان کردند که خواستار رسیدن به همبستگی محکم بین نیروهای سیاسی و رفع همه تنش‌ها از طریق برگزاری یک نشست جامع هستند.

ایشان روز پنجشنبه ١١ می، از احزاب سیاسی کوردستان خواستند که تا قبل از هجدهم ماه میلادی جاری، نشستی جامع برای حل مسائل فی‌مابین برگزار کنند و به دفاتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان توصیه کردند که پیش از نشست جامع، فضایی مناسب برای برگزاری آن فراهم کنند.

ب.ن