مثال آلوسی: عده‌ای قاضی وابسته به ایران نمی‌توانند مشروعیت پارلمان کوردستان را زیر سئوال ببرند

"دادگاه فدرالی یک دادگاه غیرقانونی است"
مثال آلوسی، سیاستمدار عراقی
مثال آلوسی، سیاستمدار عراقی

اربیل (کوردستان٢٤) – یک سیاستمدار عراقی، حکم دادگاه فدرالی عراق علیه پارلمان کوردستان را مایه شرمساری دانست و گفت عده‌ای قاضی وابسته به ایران نمی‌توانند مشروعیت پارلمان را زیر سئوال ببرند.

مثال آلوسی، سیاستمدار عراقی، در گفت‌وگوی خبری شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، در واکنش به حکم دادگاه فدرالی عراق علیه پارلمان کوردستان، ابراز تاسف کرد که "عده‌ای شکست خورده در بغداد درباره اقلیم کوردستان تصمیم‌گیری می‌کنند".

وی افزود:" پارلمان کوردستان حاصل مبارزات و خون شهدای اقلیم کوردستان است و عده‌ای قاضی وابسته به ایران که آمریکا و ما نیز به عنوان سیاستمدار عراقی با آنها مخالف هستیم، نمی‌توانند مشروعیت آن را زیر سئوال ببرند".

آلوسی تاکید کرد:"دادگاه فدرالی به هر اقدام غیردموکراتیک علیه اقلیم کوردستان، دست می‌زند".

همچنین یادآور شد که دادگاه فدرالی در دوره دولت موقت به ریاست ایاد علاوی تشکیل شده است، " یعنی زمانی که عراق قانون اساسی نداشت و به همین دلیل یک دادگاه غیرقانونی است".

او با اشاره به اینکه اقلیم کوردستان از هر نظر یک اقلیم موفق و پیشرفته است، گفت:"حکم دادگاه فدرالی مایه شرمساری است".

این سیاستمدار عراقی خاطرنشان کرد:" در اقلیم کوردستان دموکراسی پیاده می‌شود و مشارکت در میان است و اقلیم واقعا بهشت مبارزان است، اما بغداد سیاست شکست خورده‌ها را پیاده می‌کند، سیاست شبه‌نظامیان و کسانی که با موشک و پهپاد به اقلیم کوردستان حمله می‌کنند".

او در پیش گرفتن مسیر تفاهم و توافق بین اربیل و بغداد را ضرورت دانست.

دادگاه فدرالی عراق، روز سه‌شنبه ٣١ می، با صدور حکمی، تمدید دوره فعالیت پارلمان کوردستان به مدت یک سال را که با توافق نیروهای سیاسی اقلیم و به علت فراهم نبودن شرایط برای برگزاری انتخابات جدید انجام شد، اقدامی غیرقانونی اعلام کرد و کلیه تصمیم‌هایی را که در زمان تمدید شده اتخاذ شده‌اند، منتفی دانست.

ب.ن