المشهدانی: برخی جریان‌های عراقی پیشرفت‌های اقلیم کوردستان را برنمی‌تابند و مانع‌تراشی می‌کنند

"برای دولت السودانی بحران آفرینی می‌کنند"
جبار المشهدانی، کارشناس سیاسی عراقی
جبار المشهدانی، کارشناس سیاسی عراقی

اربیل (کوردستان٢٤) – یک کارشناس سیاسی عراقی، علت اقدامات اخیر علیه اقلیم کوردستان را، حسادت شماری از جریان‌های عراقی به پیشرفت‌های اقلیم دانست.

جبار المشهدانی، کارشناسی سیاسی عراقی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، اقدامات اخیر شماری از جریان‌های عراقی علیه اقلیم کوردستان را مورد توجه قرار داد و گفت که در چارچوب هماهنگی شیعه جریان‌هایی هستند که نمی‌خواهند دولت کنونی عراق به نخست وزیری محمد شیاع السودانی، عملکرد موفقیت آمیز داشته باشد و اقدامات آنها علیه اقلیم را به نوعی بحران آفرینی برای دولت السودانی دانست.

المشهدانی، اظهار داشت:"از طرفی دیگر آن جریانهای مخالف، پیشرفت‌های اقلیم کوردستان را برنمی‌تابند و وضعیت استان‌های محروم عراق را که خود عامل آن هستند، عمدا با وضعیت پیشرفته اقلیم مقایسه می‌کنند تا از آن طریق برای پرداخت استحقاقات اقلیم کوردستان از بودجه عمومی عراق، مانع تراشی کنند".

این در حالی است که اخیرا شماری از اعضای کمیسیون امور مالی مجلس نمایندگان عراق، علیه منافع اقلیم کوردستان تغییراتی در لایحه قانون بودجه عمومی این کشور ایجاد کرده‌اند و دادگاه فدرالی عراق نیز علیه پارلمان کوردستان، حکم صادر کرده است.

این کارشناسی سیاسی عراقی، تاکید کرد:" ملت کورد بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته، اما از حقوق خود نگذشته است و همین برخی جریان‌ها را عصبانی و مستاصل کرده است".

ب.ن