بلینکن در عربستان با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر خارجه‌ی آمریکا برای یک دیدار سه روزه وارد خاورمیانه شده است
شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا
شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا

اربیل (کوردستان ۲۴)– منابع خبری بامداد چهارشنبه ١٧ خرداد گزارش کردند که آنتوتی بلینکن وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در سفری سه روزه وارد عربستان سعودی شده و قرار است با مقامات این کشور درباره‌ی تقویت روابط بین دو کشور رایزنی کند.

بنا به گزارش رسانه‌های عربستان، بلینکن با هدف تحکیم روابط واشنگتن با ریاض پس از سال‌ها اختلاف نظر عمیق بر سر مسائل مختلف ازجمله امنیت منطقه و قیمت نفت، وارد عربستان سعودی شد.

رسانه‌های خبری عربستان روز چهارشنبه گزارش کردند که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۱۶ خرداد در کاخ «السلام» جده دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «واس»، در این دیدار روابط دوجانبه، همکاری در زمینه‌های مختلف و راه‌های ارتقای آن، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بحث و بررسی شد.

طبق این اطلاعیه، «وزیر خارجه‌ی آمریکا به دلیل نقش سازنده سعودی در گفت‌وگوها پیرامون حل بحران سودان از ریاض قدردانی کرد.»

بر اساس این گزارش، دریک شولت، مشاور وزیر خارجه آمریکا، مایکل راتنی، سفیر ایالات‌متحده در سعودی، باربرا لیف، دستیار وزیر خارجه و توم سالیوان، معاون مدیر کارکنان وزارت خارجه آمریکا نیز در این دیدار حاضر بودند.

/ا.م