پرزیدنت مسعود بارزانی با جمعی از هنرمندان کوردستان دیدار کرد

پرزیدنت بارزانی در این دیدار از خواسته‌ها و مطالبات هنرمندان حمایت کرد

اربیل (کوردستان ۲۴)– پرزیدنت بارزانی در دیدار با جمعی از هنرمندان کهردستانی با قدردانی از نقش هنرمندان کورد در تاریخ، توسعه‌ی فرهنگی و هوشیاری مردم کوردستان، حمایت خود از مطالبات آنان را اعلام نمود و بر لزوم ارائه‌ی آثار هنری هنرمندان کوردستان در جهت خدمت به آرمان والای کوردستان و تعمیق وطن‌پرستی و همزیستی و دوستی تأکید کرد. 

بر اساس بیانیه‌ی بارگاه بارزانی، پرزیدنت مسعود بارزانی امروز پنجشنبه ١٨ خرداد ۱۴۰۲،  در صلاح‌الدین اربیل پذیرای جمعی از هنرمندان کوردستانی شد و از نقش هنرمندان کورد در تاریخ، توسعه‌ی فرهنگی و آگاهی مردم کوردستان به‌ویژه در معرفی آرمان مردم کوردستان قدردانی کرد.

پرزیدنت بارزانی همچنین از نقش هنرمندان کرد در ترویج آرمان کوردستانیان قدردانی کرد و در ادامه به تشریح  اوضاع سیاسی پرداخت.

پرزیدنت بارزانی تأکید کرد: نقش یک هنرمند برای معرفی مردم خود می‌تواند بسیار بیشتر از نقش و تأثیر سیاستمداران در معرفی آرمان همزیستی و انسانیت مردم کوردستان باشد. در این چارچوب تأکید کرد که باید آثار هنرمندان کوردستان در خدمت به آرمان و حقوق برحق مردم کورستان و تعمیق میهن‌پرستی، همزیستی و انسان‌دوستی انعکاس یابد.

پرزیدنت بارزانی با ابراز همدردی با مشکلات و مطالبات هنرمندان کوردستان، حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از مطالبات هنرمندان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که هنرمندان بدون هیچ مشکلی در خدمت توسعه‌ی فرهنگ و هنر کوردستان باشند.

هنرمندان حاضر در این نشست نیز در ادامه‌ی این نشست نظرات و پیشنهاد‌های خود را در خصوص مشکلات و مطالبات در حضور پرزیدنت بارزانی بیان کردند.

/ا.م