وزارت دفاع آذربایجان از حمله‌ی ارمنستان به مواضع این کشور خبر داد

آذربایجان می‌گوید بە حملات ارمنستان پاسخ داده است
درگیری میان آذربایجان و ارمنستان
درگیری میان آذربایجان و ارمنستان

اربیل (کوردستان ۲۴)– وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چهارشنبه‌شب ١٧ خرداد، از تیراندازی مجدد نیروهای ارمنستان به مواضع خود و پاسخ به‌طرف مقابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که از ساعت ۱۳: ۳۵ تا ۱۹: ۴۵ به‌وقت محلی، نیروهای ارمنستان به مواضع نیروهای این کشور در «خوجاوند»، مکان استقرار موقت نیروهای حافظ صلح روس شلیک کردند.

باکو می‌گوید که در این آتش پراکنی نیروهای ارمنستان از سلاح‌های سبک استفاده کردند و یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات تلافی‌جویانه‌ی کافی انجام دادند.

دور جدیدی از تنش‌ها (جنگ دوم) بین باکو و ایروان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ با درگیری شدید در منطقه‌ی مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد. در نهم نوامبر ۲۰۲۰، «ولادیمیر پوتین» رئیس روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» بیانیه‌ی مشترکی را در خصوص آتش‌بس کامل در قره‌باغ کوهستانی به امضا درآوردند. پس‌ازآن رهبران سه کشور چندین بیانیه‌ی مشترک در خصوص وضعیت در این منطقه تصویب کردند.

درنهایت در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، سه طرف موافقت کردند که کارگروهی را در سطح معاونین وزیر خارجه ایجاد کنند تا بر برقراری روابط حمل‌ونقلی و اقتصادی در منطقه تمرکز کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در تازه‌ترین بیانیه‌ی خود از اقدامات مهندسی نظامیان ارمنستان در پوشش کارهای کشاورزی جهت نصب استحکامات طولانی‌مدت در مقابل مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در مناطق «آغ‌دام»، «خوجاوند» و «شوشا» خبر داد و اعلام کرد که با اقدامات سریع یگان‌های ارتش، این تحرکات به‌سرعت متوقف شد.

/ا.م