فؤاد حسین و آنتونی بلینکن درباره‌ی بدهی‌های عراق به ایران گفتگو کرده‌اند

وزیران خارجه‌ی عراق و آمریکا در حاشیه‌ی نشست وزیران ائتلاف ضد داعش در عربستان باهم دیدار کردند
فواد حسین و انتونی بلینکن، وزاری خارجه‌ی عراق و آمریکا
فواد حسین و انتونی بلینکن، وزاری خارجه‌ی عراق و آمریکا

اربیل(کوردستان ۲۴)- فؤاد حسین وزیر امور خارجه‌ی عراق و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او، پنجشنبه، در حاشیه‌ی نشست وزیران ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در ریاض با یکدیگر گفتگو کردند.

شبکه‌ی «السومریه» روز جمعه ١٩ خرداد، به نقل از وزارت امور خارجه‌ی عراق، گزارش کرد که دو طرف در این دیدار درباره‌ی مسائل بسیاری با یکدیگر رایزنی کرده‌اند و وزیر خارجه‌ی عراق بر «اهمیت تداوم اقدام مشترک و همکاری در قالب توافق چارچوب راهبردی» تأکید و درعین‌حال از «تلاش‌های آمریکا به‌عنوان رهبر ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با سازمان تروریستی داعش» قدردانی کرده است.

طبق این بیانیه، آنتونی بلینکن و فؤاد حسین همچنین درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهمتام مشترک با یکدیگر گفت‌وگو و درعین‌حال بر لزوم اقدام در جهت کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه تأکید کرده‌اند.

در بخش دیگری این بیانیه آمده است که وزیران خارجه‌ی عراق و آمریکا به بدهی‌های گازی و برقی بغداد به دولت ایران و چگونگی تعامل با تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های جهانی و بانک‌های عراقی پرداخته‌اند.

فؤاد حسین در این دیدار «بر لزوم حل این مشکل به علت تأثیر مستقیم  آن بر فرایند برق‌رسانی در عراق» تأکید کرده و درعین‌حال از آمریکا بابت اجازه برای حل مسئله‌ی  تأمین هزینه‌های حجاج ایرانی از پول‌های تهران در بانک‌های عراق قدرانی کرده است.

/ا.م