پارت دموکرات کوردستان: بیش از این اجازه نمی‌دهیم سرنوشت مردم شنگال به بازی گرفته شود

" تنها پارت دموکرات از شنگال دفاع کرد "
بیانیه پارت دموکرات کوردستان درباره شنگال
بیانیه پارت دموکرات کوردستان درباره شنگال

اربیل (کوردستان٢٤)- پارت دموکرات کوردستان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از این اجازه نخواهند داد سرنوشت مردم شنگال به بازی گرفته شود.

شاخه ١٧ پارت دموکرات کوردستان، درباره اوضاع شنگال بیانیه‌ای منتشر کرد و با تاکید بر اینکه همیشه مدافع و حامی شنگال بوده و خواهند ماند، یادآور شد: "زمانیکه شنگال در معرض هجوم داعش قرار گرفت، تنها پارت دموکرات از آن دفاع نمود .. و پیشمرگان پارت دموکرات کوردستان ارتفاعات شنگال را در سال ٢١٠٤ و شهر شنگال را در سال ٢٠١٥ آزاد کردند و از تروریست‌های داعش انتقام گرفتند".

در بیانیه آمده است که:" در توطئه ١٦ اکتبر ٢٠١٧ نیز پارت دموکرات با هدف دور کردن آتش جنگ از شنگال و پیشگیری از بروز اختلاف میان شنگالی‌ها، مشروط بر اینکه شنگالی‌ها خود زمام امور را در دست بگیرند، از شنگال عقب‌نشینی کرد".

همچنین تاکید شده:" دولت عراق در آن برهه به تعهدات خود عمل نکرده و شنگال را در دست عناصر پ ک ک و گروه‌های غیرقانونی که به قاچاق مواد مخدر مشغول بوده و از بازگشت آوارگان ممانعت کرده و سرنوشت شنگال را به بازی گرفتند، رها کرد".

پارت دموکرات در بیانیه خود خاطرنشان کرده:" پارت دموکرات همچنان که در پرده و سحیلا شبه ‌نظامیان را در هم شکست، در شنگال نیز می‌توانست تجاوزگران و قاچاقچیان را در هم شکند ".

و نیز سرنوشت مردم شنگال، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات و آرامش را اولویت خود اعلام نموده، "امری که مردم شنگال نیز نیک بر آن واقفند و به همین دلیل در انتخابات تنها به پارت دموکرات رای دادند".

پارت دموکرات کوردستان، خواستار عادیسازی سریع اوضاع شنگال، بازگشت آوارگان به زادگاه خود و خروج نیروهای غیرقانونی شده و اعلام نموده که "پارت دموکرات بیش از این اجازه نخواهد داد مردم شنگال تحت تهدید و مشقت و در آوارگی باشند و سرنوشتشان به بازی گرفته شود ".

ب.ن