بر تدوام روابط اقلیم کوردستان با کشورهای همسایه بر مبنای حفظ منافع مشترک تاکید شد

"نباید نیروهای سیاسی دیگر بخش‌های کوردستان موجب ایجاد مشکلات سیاسی و اقتصادی برای اقلیم شوند"
محتوی نشست شورای رهبری پارت دموکرات کوردستان به ریاست پرزیدنت بارزانی
محتوی نشست شورای رهبری پارت دموکرات کوردستان به ریاست پرزیدنت بارزانی

اربیل (کوردستان٢٤)- در نشست شورای رهبری پارت دموکرات کوردستان، بر تدوام روابط اقلیم کوردستان با کشورهای همسایه بر مبنای حفظ منافع مشترک تاکید شد.

پارت دموکرات کوردستان، درباره نشست شورای رهبری خود که امروز یکشنبه به ریاست پرزیدنت مسعود بارزانی برگزار شد، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است که اوضاع عراق پس از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان، تشکیل ائتلاف (نجات میهن)، موانع پیش روی تشکیل کابینه جدید دولت و تلاش‌ها برای عبور از انسداد سیاسی مورد گفتگو قرار گرفته و بر دفاع از کلیه حقوق قانونی اقلیم کوردستان و اجرای ماده ١٤٠ قانون اساسی مربوط به مناطق مورد مناقشه و تاسیس نهادهای قانونی از جمله مجلس فدرال و دادگاه فدرال بر مبنای قانون، و تدوین قانون نفت و گاز عراق تاکید شد.

همچنین خاطر نشان کرده که پارت دموکرات کوردستان دیدار با همه نیروهای سیاسی کوردستان را در دستور کار خود قرار داده و به تلاش‌ها برای عادیسازی اوضاع و رفع موانع در راستای حفظ منافع ملی ادامه خواهد داد و خواهان تلاش همه نیروها برای همگرایی و کار مشترک است.

بر پایه بیانیه در این نشست همچنین تدوام روابط اقلیم کوردستان با کشورهای همسایه بر مبنای حفظ منافع مشترک و امنیت و ثبات اقلیم و کشورهای همسایه مورد توجه قرار گرفته است و تاکید شده که نباید نیروهای سیاسی دیگر بخش‌های کوردستان موجب ایجاد مشکلات سیاسی و اقتصادی برای اقلیم شوند.

برگزاری انتخابات پارلمان کوردستان در موعد مقرر، حمایت از برنامه اصلاحات کابینه نهم، مسائل درون حزبی و برگزاری چهاردهمین کنگره حزب در پاییز امسال، از دیگر موضوع‌های مورد بررسی در این نشست بوده‌اند.

ب.ن