معاون وزارت نفت ایران به کوردستان٢٤: در بخش انرژی قراردادهای بزرگ با روسیه منعقد می‌کنیم

"ایران و روسیه دو بازیگر قدرتمند منطقه هستند"
kurdistan24.net

اربیل (کوردستان٢٤) – معاون امور بین‌الملل در وزارت نفت ایران از عقد قراردادهای بزرگ کشورش در بخش انرژی با روسیه خبر داد.

احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل در وزارت نفت ایران در حاشیه همایش هفته انرژی روسیه، درباره عقد قراردادهای کشورش با روسیه، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت:" انشاالله در بخش نفت و گاز قراردادهای خوبی با روسیه منعقد خواهد شد. ایران و روسیه دو بازیگر قدرتمند در منطقه هستند، ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند. این دو کشور در خیلی از بخش‌ها می‌توانند مکمل هم باشند".

وی درباره تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نیز اظهار داشت که "جنایت علیه بشریت هستند" و آن را مشابه به اعمال تحریم‌ها علیه ایران دانست و تاکید کرد "فرصت‌هایی را برای همکاری دو کشور ایجاد کرد".

معاون امور بین بین‌الملل در وزارت نفت ایران خاطرنشان کرد که ایران و روسیه در بخش انرژی می‌توانند فعالیت‌های بسیاری داشته باشند "زمینه‌های همکاری متعدد هستند، ما هم زمینه‌ها را احصا کردیم، مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسی داشتیم".

همچنین ابراز امیدواری کرد که به زودی در بخش توسعه میدان‌های نفتی و گازی و صادرات گاز، با روسیه قراردادهای بزرگ منعقد کنند.

همایش هفته انرژی روسیه از ١٢ تا ١٤ اکتبر ادامه یافت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ایراد سخنانی در این همایش اعلام کرد که هیچ محدودیتی علیه هیچ طرفی اعمال نمی‌کنند و کشورش حاضر است حتی در زمستان به اروپا انرژی ارسال کند.

ب.ن