ایران و آمریکا برای صعود به مرحله‌ی بعدی جام جهانی باید از سد یکدیگر بگذرند

تیم ملی ایران در بازی دوم خود دو بر صفر تیم ولز را مغلوب کرد
تیم ملی ایران دو بر صفر برتیم ولز غلبه کرد
تیم ملی ایران دو بر صفر برتیم ولز غلبه کرد

اربیل(کوردستان۲۴)- ایران در بازی سرنوشت‌ساز در مقابل ولز، موفق شد در آخرین دقایق از وقت تلف‌شده‌ی بازی، دو گل ارزشمند به ولز ده نفره بزند تا با پیروزی در مقابل ولز، امید صعود خود به دور بعدی جام جهانی را زنده نگه دارد.

تیم ایران در این بازی برای نخستین بار در تاریخ خود بر یک تیم اروپایی در جام جهانی غلبه کرد.

بازیکنان تیم ملی ایران در حالی دومین بازی خود در جام جهانی را شروع کردند که برخلاف بازی قبلی در مقابل انگلستان، اینبار، بازیکنان ایران سرود ملی خواندند و تماشاچیان نیز منظم بازیکنان را تشویق کردند.

این بازی در ۹۰ دقیقه، هیچ گلی درپی نداشت و هر دو گل ایران در آخرین دقایق ۹ دقیقه اضافی بازی زده شد.

تا دقیقه ۸۵ بازی تلاش‌های ایران نتیجه‌ای به بار نیاورد تا اینکه دروازه‌بان ولز در برخورد با مهدی طارمی و پس از دخالت دستیار ویدیویی داور، کارت قرمز گرفت و اخراج شد.

پس از ده نفره شدن ولزی‌ها، فشار و حملات ایران افزایش یافت تا اینکه نخستین گل بازی توسط چشمی در دقایق آخر وقت تلف شده، به سود ایران وارد دروازه ولز شد.

این گل تااندازه‌ای پرونده‌ی این بازی را به سود ایران بسته کرد، اما در دقیقه دهم از وقت اضافی، ایران در یک ضد حمله‌ی دیگر و این بار توسط رضاییان، گل دوم بازی را زد تا این‌گونه، ایران با کسب سه امتیاز بازی، امیدها برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی را زنده نگه دارد.

ولز تنها یک امتیاز از دو بازی خود در جام جهانی خود گرفته و بازی نهایی گروهی این کشور در مقابل انگلستان پرستاره است که احتمال شکست ولز در آن بازی بسیار بالا است.

در سوی دیگر، آمریکا نیز در مقابل انگلستان قرار خواهد گرفت و سومین بازی آمریکا در مقابل ایران خواهد بود.

بازی که با توجه به رقابت تاریخی این کشور، انتظار می‌رود تا بیش از گذشته حساس و پرهیجان آغاز شود.

/ا.م