وزیر دفاع هلند: برقراری ثبات در اقلیم کوردستان برای ما مهم است

وزیر دفاع هلند روز سه‌شنبه‌ی گذشته در اربیل با نخست‌وزیر اقلیم کوردستان دیدار کرد

اربیل(کوردستان ۲۴)- وزیر دفاع هلند در گفتگویی اختصاصی با کوردستان ۲۴ بر اهمیت ثبات در اقلیم کوردستان برای کشورش تاکید کرد.

"کایسا اولنگرن"، وزیر دفاع هلند گفت: ارتش هلند به مأموریت خود برای محافظت از نیروهای ائتلاف در فرودگاه اربیل در ماه مه ۲۰۲۳ پایان خواهد داد.

حدود ۱۲۰ سرباز هلندی در دسامبر ۲۰۲۱ برای حراست از نیروهای ائتلاف وارد فرودگاه بین‌المللی اربیل شدند و وظیفه‌ی حراست از نیروهای ائتلاف ضد داعش را بر عهده گرفتند. قرار است ارتش هلند تا ماه مه سال آینده به این مأموریت خود ادامه دهد.

وی گفت: ما مدت زیادی است که در اینجا مستقر بوده و به همراه دیگر  نیروهای ائتلاف نیروهای پیشمرگه رأی برای مبارزه با داعش آموزش داده‌ایم.

وزیر دفاع هلند تأکید کرد: اگرچه داعش ازنظر نظامی شکست خورده است، اما هنوز هم به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود مسافت مرزی وسیع با ایران و ترکیه این تهدید ادامه دارد، بنابراین کنترل آن آسان نیست.

وزیر دفاع هلند در بخشی دیگر از سخنان خود بر ادامه‌ی حمایت کشورش از فرآیند اصلاحات در نیروهای پیشمرگه تأکید کرد و گفت که از طریق مشاوران خود به کمک نیروهای پیشمرگه ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع هلند بابیان اینکه حملات ایران به اقلیم کوردستان باعث بی‌ثباتی بیشتر در عراق شده است، آن را اقدامی نادرست توصیف کرد که در سطح بین‌المللی محکوم شده است.

کایسا اولنگرن نخست‌وزیر هلند روز سه‌شنبه ٨ آذر ماه در اربیل نخست‌وزیر مسرور بارزانی دیدار کرد.

وزیر دفاع هلند در دیدار با نخست‌وزیر، با بیان اینکه روابط دوستانه‌ی مستحکمی میان هلند و اقلیم کوردستان وجود دارد، بر تداوم همکاری و هماهنگی امنیتی، نظامی و حمایت کشورش از نیروی پیشمرگه تأکید کرد.

/ا.م