در اثر حمله پهپادی ترکیه چند شکارچی کورد کشته و مجروح شدند

"پهپادهای ترکیه پنج بار کوهستان کیله شین را مورد هدف حملات شدید قرار داده‌اند"
حمله پهپادی ارتش ترکیه به کوهستان آسوس در اطراف شهرستان مرزی ماوت
حمله پهپادی ارتش ترکیه به کوهستان آسوس در اطراف شهرستان مرزی ماوت

اربیل (کوردستان٢٤) – حمله پهپاد‌های جنگی ترکیه، جان‌باختن و مجروح شدن چند شکارچی را در کوهستان مرزی اقلیم کوردستان به دنبال داشت.

گزارشگر کوردستان٢٤ از ماوت گزارش داد که بعدازظهر امروز جمعه، پهپاد‌های جنگی ترکیه، کوهستان‌ آسوس را مورد حمله قرار داده و در اثر آن یک شکارچی جان باخته و دو شکارچی دیگر مجروح شده‌اند.

فرماندار شهرستان ماوت، به کوردستان٢٤ گفت که شکارچیان چهار نفر بوده و در غار کوهستان آسوس مستقر بوده‌اند و اکنون سرنوشت یک نفر از آن‌‌ها نامعلوم است.

وی افزود که پهپادهای ارتش ترکیه، بعدازظهر امروز پنج بار کوهستان کیله شین را نیز که در اطراف ماوت است، مورد هدف حملات شدید قرار داده‌اند.

ترکیه سال‌هاست که به بهانه حضور نیروهای حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در مناطق مرزی اقلیم کوردستان، از زمین و آسمان به آن مناطق حمله می‌کند و در اثر این حملات مستمر، شمار زیادی از مردم غیرنظامی جان باخته و روستاهای بسیاری تخلیه شده‌اند.

بیش از چهل سال است که (پ.ک.ک) علیه دولت ترکیه مبارزه مسلحانه می‌کند و خواستار تغییر نظام سیاسی در آن کشور است.

مقامات اقلیم کوردستان بارها از دولت ترکیه و (پ.ک.ک) خواسته‌اند که درگیری‌های نظامی خود را به خارج از مرزهای اقلیم انتقال دهند.

این در حالی‌ست که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، اخیرا در یک نشست رسانه‌ای، خواستار توقف حملات ترکیه به مرزهای اقلیم شد و تاکید کرد که بایستی مسئله امنیت با آن کشور حل شود.

ب.ن