برت مک‌گورک در بغداد با نخست‌وزیر عراق فدرال دیدار کرد

مک گورک بر ادامه‌ی اجرای توافق راهبردی میان عراق و آمریکا تأکید کرد

اربیل(کوردستان۲۴)- محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق فدرال و برت مک گورگ هماهنگ‌کننده‌ی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید در مورد توسعه‌ی روابط بین واشنگتن و بغداد و همچنین توافق راهبُردی بین عراق و آمریکا گفتگو کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و برت مک گورک هماهنگ‌کننده‌ی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱، در مورد روابط دوجانبه‌ی بین عراق و ایالات‌متحده گفتگو کردند و همچنین راه‌های تقویت و توسعه‌ی این روابط را در سطوح مختلف و در زمینه‌های گوناگون و در جهت خدمت به منافع مردم عراق و ایالات‌متحده موردبررسی قرار دادند.

السودانی در این دیدار به توانایی نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ ثباتی که به لطف فداکاری‌ها در خاک عراق به‌دست آمده است، اشاره کرد.

برت مک گورک نیز در ادامه‌ی این دیدار بر حمایت کشورش از موفقیت دولت کنونی عراق و همچنین ادامه‌ی مشاورت آمریکا با نیروهای عراقی در مبارزه با داعش، اصرار دولت آمریکا بر اجرای توافق راهبردی، اصلاحات در دولت عراق در ابعاد انرژی، استحکام زیرساخت‌های اقتصادی و  رویارویی با تغییرات آب و هوایی  تأکید کرد.

این نشست با حضور آموس هاستین، هماهنگ‌کننده‌ی زیرساخت‌های اقتصادی جهانی و امنیت انرژی در دولت آمریکا و آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق برگزار شد.

/ا.م