دکتر برزنجی از السودانی خواست برای تامین داروی مصدومان بمباران شیمایی حلبچه اقدام کند

"درباره سهم بهداشت از بودجه حکومتی عراق گفتگو شد"
دیدار نخست وزیر عراق و  وزیر بهداشت اقلیم کوردستان
دیدار نخست وزیر عراق و وزیر بهداشت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر بهداشت اقلیم کوردستان در دیدار با نخست وزیر عراق فدرال، خواستار تامین دارو و نیازمندی‌های پزشکی برای مصدومان بمباران شیمایی حلبچه شد.

دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کوردستان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز سه‌شنبه در بغداد، با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق فدرال، دیدار کرده است.

بر پایه بیانیه، در این دیدار دو طرف مسائل مربوط به امور بهداشت و درمان، آواره و پناهندگان، اوضاع اردوگاه‌‌ها و بیماران منتقل شده به خارج از اقلیم را بررسی کرده‌اند.

همچنین درباره نیازمندی‌های پزشکی، تامین دستگاه‌های پزشکی، سهم بهداشت از بودجه حکومتی عراق و هماهنگی‌ها برای انجام اصلاحات در بخش دارو، گفتگو کرده‌اند.

در بیانیه آمده است که وزیر بهداشت اقلیم کوردستان، خواستار تامین دارو و نیازمندی‌های پزشکی برای مصدومان بمباران شیمایی سال ١٩٨٨ استان حلبچه شده است که تا کنون بهبود نیافته‌اند و تحت درمان هستند.

السودانی نیز بر هماهنگ ساختن تلاش‌های وزارت بهداشت دولت فدرال و وزارت بهداشت اقلیم کوردستان، برای غلبه بر موانع پیش روی تامین خدمات بهداشتی، تاکید کرده است.

نخست وزیر عراق، از وزیر بهداشت اقلیم خواسته است که مطالبات و مشکلات بخش بهداشت اقلیم را به طور کتبی به شورای اقتصادی دولت فدرال، ارسال کنند.

ب.ن