پیکر بی‌جان دو کوهنورد زیر آوار بهمن اُشترانکوه پیدا شد

عملیات جستجوی برای ۳ کوهنورد مفقود دیگر به صبح امروز شنبه موکول شده
سقوط بهمن در اشترنکوه لرستان
سقوط بهمن در اشترنکوه لرستان

اربیل (کوردسان ۲۴)- مقام‌های محلی در لرستان گفتند نیروهای امدادی «پیکر بی‌جان» دو تن از کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات اُشترانکوه را زیر بهمن پیدا کرده‌اند و عملیات جستجوی برای ۳ کوهنورد مفقود دیگر به صبح امروز، شنبه، موکول شده است.

این تیم کوهنوردی متشکل از ۹ کوهنورد بود که دو تن از آنها اهل شهر ملایر در استان همدان و ۷ تن نیز اهل شهرهای بروجرد و دورود در استان لرستان بوده‌اند.

به گزارش هلال‌احمر لرستان، اعضای این تیم کوهنوردی ساعت یازده و نیم صبح جمعه ۳ آذر، در جریان صعود به قله‌ی سن‌بران در منطقه «چال‌کبود» واقع در ارتفاعات اشترانکوه شهرستان ازنا، گرفتار بهمن شدند.

از میان ۹ کوهنورد عضو این تیم، نیروهای امداد و نجات در ساعت‌های اولیه پس از سقوط بهمن، ۴ تن از کوهنوردان را نجات داده و به بیمارستانی در شهر الیگودرز منتقل کردند.

پس‌ازآن محمد قدمی، مدیرعامل هلال‌احمر استان لرستان، اعلام کرد که از میان ۵ کوهنورد مفقود شده دیگر این سانحه، پیکر بی‌جان ۲ کوهنورد توسط تیم‌های جستجو و نجات در زیر بهمن پیدا شده است.

به گفته‌ی این مقام هلال‌احمر، تیم‌های امدادی تا ساعت‌های اولیه‌ی جمعه‌شب، عملیات جستجو برای یافتن ۳ کوهنورد مفقودشده‌ی دیگر را ادامه دادند اما پس از تاریکی هوا، این عملیات را متوقف کردند.

مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان، شامگاه جمعه گفت که ادامه عملیات تیم‌های امداد و نجات برای جستجوی ۳ کوهنورد مفقود شده دیگر به روز شنبه موکول شده و این عملیات با روشن شدن هوا از سر گرفته خواهد شد.