امام نماز جمعه اربیل: حملات موشکی ایران ناقض عرف همسایگی و خلاف دین اسلام است

"تهمت زدن گناه سنگینی است"
دکتر عبدالله سعید اویسی، رئیس اتحادیه علمای اسلامی کوردستان
دکتر عبدالله سعید اویسی، رئیس اتحادیه علمای اسلامی کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- امام نماز جمعه اربیل، با اشاره به حملات موشکی ایران به پایتخت اقلیم کوردستان، آن کشور را ناقض عرف همسایگی، و حمله موشکی را خلاف دین اسلام دانست.

دکتر عبدالله سعید اویسی، رئیس اتحادیه علمای اسلامی کوردستان، امروز جمعه ١٩ ژانویه در خطبه نماز جمعه در اربیل، حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت که خداوند بارها در قرآن بر احترام به همسایه تاکید کرده است، اما دولت ایران همسایه، بدون هیچ دلیلی احترام به همسایه خود، اقلیم کوردستان را نقض کرده و مردم غیرنظامی آن را کشتار و به خاک و خون کشیده است.

امام نماز جمعه اربیل، همچنین تاکید کرد که ایران نه تنها احترام همسایگی را زیر پا گذاشته، بلکه به اقلیم کوردستان بهتان و تهمت هم زده است و آن را گناه سنگین، توصیف کرد.

دکتر اویسی، در ادامه افزود که سالهاست اقلیم کوردستان به همکاری با اسرائیل متهم می‌شود، اما تاکنون نتوانسته‌اند سندی در رابطه با آن ادعا، ارایه دهند.

همچنین تاکید کرد که اقلیم کوردستان برای ایران یک همسایه خوب بوده است و حتی نیروی پیشمرگ اقلیم با گروه دولت اسلامی – داعش که تهدید بزرگی برای ایران بوده، وارد نبرد شده است.

رئیس اتحادیه علمای اسلامی کوردستان، حمله موشکی ایران را از دیدگاه دین اسلام مردود دانست و گفت که خوبی‌های ایران را فراموش نکرده‌اند "اما این نباید موجب چشم‌پوشی از کشتن کودکان و زنان کوردستان شود."

حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه شب ١٥ ژانویه، سپاه پاسداران ایران مناطق غیرنظامی در اربیل را آماج حملات موشکی کرد که در نتیجه آن، خانه یک تاجر معروف کورد کاملا تخریب، پنج غیرنظامی شهید و شش غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

مقامات ایران، دلیل حمله را "وجود مقر اطلاعاتی اسرائیل" در نقطه مورد هدف اعلام کردند، اما مقامات اقلیم کوردستان و دولت عراق به شدت آن را رد کرده و اقدام ایران را محکوم کردند.

حمله موشکی ایران در سطح بین‌المللی نیز شدیدا محکوم شد و انزجار عمومی به دنبال داشت.

ب.ن