قبل از سفر السودانی شبه نظامیان واشنگتن را تهدید کردند

"اگر عقب نشینی نکنند آمریکایی‌ها را در تابوت‌هایشان از عراق بیرون می‌‌کنیم"
بغداد
بغداد

اربیل (کوردستان٢٤)- یک گروه مسلح وابسته به "مقاومت اسلامی در عراق" ایالات متحده را به حمله‌ای فراتر از حمله حماس به اسرائیل تهدید کرد و خواستار خروج نیروهای آمریکا از عراق شد.

محمد التمیمی، سرکرده "سپاه الوعد الصادق"، یک گروه مسلح وابسته به آنچه "مقاومت اسلامی در عراق" نامیده می‌شود، در مصاحبه با مجله نیوزویک، گفت در صورت عدم پاسخگویی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به درخواست عقب نشینی نیروهایشان از عراق، حملات خود را به طور قابل توجهی علیه آنها تشدید می‌کنند.

این گروه پیش از این حملاتی را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق انجام داده است.

التمیمی، هشدار داده است که اگر بایدن نتواند سربازان خود را از این کشور خارج کند، نیروهای آمریکایی ممکن است با حمله‌ای بسیار فراتر از حمله حماس به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل در نوار غزه مواجه شوند، که در ٧ اکتبر ٢٠٢٣ انجام شد.

او تهدید کرد:"اگر عقب نشینی نکنند، آمریکایی‌ها را در تابوت‌هایشان از عراق بیرون می‌‌کنیم و کاخ سیاه را حقیر می‌کنیم."

سرکرده "سپاه الوعد الصادق"، وابستگی شبه نظامیان عراقی به ایران را تکذیب کرد و گفت:"سپاه الوعد الصادق کاملا عراقی است و رزمندگان آن نیز عراقی هستند."

و توضیح داد:"ما با جناح‌های مقاومت در لبنان، یمن و غزه... هماهنگی داریم، اما با هیچ کشوری هماهنگی نداریم."

این در حالی است که انتظار می‌رود محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در آوریل آینده به آمریکا سفر کند و طبق گفته وزیر دفاع عراق، موضوع خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از این کشور، از محورهای اصلی‌ گفت‌وگوهای السودانی با مقامات آمریکایی خواهد بود.

ب.ن