اعضای فراکسیون صدری‌های مستعفی برای اولین‌بار پس از استعفا تشکیل جلسه دادند

در این جلسه موضوع ایجاد روابط با پایگاه‌های توده‌ای مورد گفتگو قرار گرفت
نشست فراکسیون صدری‌ها
نشست فراکسیون صدری‌ها

اربیل (کوردستان۲۴)- اعضای فراکسیون صدری‌ها برای اولین‌بار پس از استعفای خود از مجلس نمایندگان عراق تشکیل جلسه دادند.

اعضای فراکسیون صدری‌ها شامگاه جمعه ١٠ فروردین ۱۴۰۳، برای اولین‌بار پس از استعفای خود از مجلس نمایندگان عراق، برای تشکیل کمیته‌هایی برای تماس با پایگاه‌های توده‌ای تشکیل جلسه داد.

دفتر مقتدی صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد که فراکسیون مستعفی صدری‌ها با تعدادی از اعضای جنبش صدر در دفتر شهید محمد صدر دیدار کرد. شرکت‌کنندگان در این نشست به تشکیل کمیته‌هایی پرداختند که وظیفه‌ی آنها ارتباط با پایگاه‌های توده‌ای آنها خواهد بود.

این در حالی است که رهبران چارچوب هماهنگی بارها گفته‌اند که با بازگشت صدریان به فرایند سیاسی در عراق، توازن قوا برقرار خواهد شد.

پپیش‌ازاینمنابع رسانه‌ای عراقی به نقل از چند منبع شیعه گزارش کرده بودند که نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق از طریق میانجیگران مخفی نامه‌ای به مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر ارسال کرده تا در مورد بازگشت وی به روند سیاسی پس از انتخابات آتی به توافق برسد.

به گفته‌ی منابع، مالکی تنها مقام شیعه نیست که تلاش می‌کند با صدر تماس بگیرد، بلکه رهبرانی مانند عمار حکیم و هادی عامری از او خواسته‌اند تا از برنامه‌های وی برای بازگشت به فرایند سیاسی عراق مطلع شوند.

رهبر جنبش صدر در ۲۹ آگوست ۲۰۲۲ در توییتی نوشت: «استعفای خود را از کار سیاسی اعلام می‌کنم. وی با بیان اینکه نجف علی‌رغم کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی، همواره مرجع عالی‌قدر باقی خواهد ماند.

صدر در ۱۳نوامبر ۲۰۲۳ از هواداران خود خواست که انتخابات شوراهای استانی را تحریم کنند و گفت: "«عدم شرکت شما در انتخابات مشروعیت انتخابات را در داخل و خارج از کشور کاهش می‌دهد."