توماس سیلر: اتحادیه اروپا از تخصیص حقوق کارمندان اقلیم کوردستان استقبال می‌کند

"چنین توافقاتی به ثبات اقلیم کوردستان و عراق کمک می‌کند"
پرچم اتحادیه اروپا
پرچم اتحادیه اروپا

اربیل (کوردستان٢٤)- سفیر اتحادیه اروپا در عراق، با استقبال از تخصیص حقوق کارمندان اقلیم کوردستان، تاکید کرد که توافق در مورد آن به ثبات اقلیم کوردستان و عراق کمک می‌کند.

توماس سیلر، سفیر اتحادیه اروپا در عراق، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، از تخصیص حقوق ماهانه کارمندان اقلیم کوردستان، استقبال کرد.

سفیر اتحادیه اروپا در عراق، نوشته است:"اتحادیه اروپا از توافق صورت گرفته در مورد تخصیص حقوق کارمندان اقلیم کوردستان استقبال می‌کند. ما معتقدیم که چنین توافقاتی به ثبات اقلیم کوردستان و عراق به طور کلی کمک می‌کند. اتحادیه اروپا همچنان از همه طرف‌ها می‌خواهد که راه حل‌های قابل قبول دوجانبه را بیابند."

 

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، روز چهارشنبه ٣ آوریل در پیامی، اعلام کرد:" پس از تلاش‌های فراوان، با همکاری تیم نخست وزیر فدرال و تیم دولت اقلیم کوردستان، توانسته شد راه حل مناسبی برای حقوق ماهانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم، اتخاذ شود."

اتحادیه اروپا در اقلیم کوردستان نقش مهمی در حمایت از پروژه‌های مختلف توسعه ایفا کرده است. کمک‌های مالی اتحادیه اروپا در بهبود زیرساخت‌ها، ارتقای رشد اقتصادی و افزایش خدمات اجتماعی در اقلیم بسیار موثر بوده‌اند. این کمک‌ها به تقویت روابط بین اتحادیه اروپا و دولت اقلیم کوردستان نیز کمک کرده‌اند.

ب.ن