رئیس پیشین کمسیون امنیت ملی مجلس ایران: در صورت واکنش نظامی اسرائیل دو طرف وارد جنگ تمام‌عیار خواهند شد

حمشمت‌الله فلاحت‌پیشه: بر خلاف حمایت پهپادی ایران از روس‌ها، آن‌ها هیچگونه تجهیزاتی به ایران تحویل نداند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمسیون امنیت ملی مجلس ایران
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمسیون امنیت ملی مجلس ایران

اربیل(کوردستان٢۴)- حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، درباره‌ی حمله‌ی پهپادی و موشکی سپاه‌ی به اسرائیل می‌گوید، آن‌چه که اتفاق افتاد، نشان‌دهنده‌ی نزدیک شدن به یک درگیری تمام‌عیار است.

این عضو پیشین مجلس ایران به "خبر آنلاین" گفتبه طورر مشخص اگر اسرائیلی‌ها واکنش نظامی نشان بدهند، دو طرف وارد جنگتمام‌عیارر خواهند شد.

فلاحت‌پیشه، درباره‌ی واکنش‌های کشورهای عربی و روسیه به حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل، گفت: "من معتقدم که معنای جنگ، تلخ است، ولی همین جنگ تلخ معنای خیلی از شعارها را مشخص می‌کند.درحالی‌که حداقل دو قدرت روز دنیا سعی کردند با خنثی کردن و انهدام پهپادها، فشار حملات به اسرائیل را کاهش دهند، ولی می‌بینیم که عملاً هیچ‌کدام از قدرت‌هایی که در ایران راهبردی شناخته شده‌اند، هیچ کمکی در شرایط پیشاجنگ و جنگ با ایران نکردند و حتی به تعهدات خودشان در تحویل دادنِ تجهیزات و اماکن عمل نکردند."

فلاحت‌پیشه گفت: "نوع رفتاری که ایران در جنگ اوکراین داشت را با نوع رفتار روسیه در این جنگ مقایسه کنید. ایرانیان به دلیل موضوع پهپادها در اوکراین هزینه‌های زیادی را متقبل شدند، اما روس‌ها هنوز هیچ یک از تجهیزاتی که در جنگ احتمالی ایران با اسرائیل به درد می‌خورد را به ایران تحویل نداده‌اند."

رئیس پیشین کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران به طور تلویحی از سیاست خارجی ایران انتقاد کرد و گفت: "چین هم فقط مشغول بازی‌های تجاری خودش است. متاسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که کشوری که دچار جنگ است روزبه‌روز تنهاتر خواهد شد. به نظر من این موضوع یک آزمون جدی، برای مناسبات خارجی ایران بود."