اپیکور به منظور همکاری برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کوردستان اعلام آمادگی کرد

نخست‌وزیر عراق برای حل اختلافات اربیل و بغداد تلاش می‌کند

اربیل(کوردستان٢۴)- انجمن صنعت نفت کوردستان (APIkUR) از دیدار مستقیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در کوردستان کاخ سفید از طریق ترکیه استقبال کرد و بار دیگر بر آمادگی این گروه برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کوردستان از طریق ترکیه اعلام آمادگی کرد.

اپیکور در بیانیه‌ای اعلام کرد که انجمن صنعت نفت کوردستان از اینکه رئیس‌جمهور بایدن و نخست وزیر سودان بر از سرگیری سریع صادرات نفت از طریق خط لوله‌ی نفت عراق-ترکیه تاکید کردند، قدردانی می کند.

اپیکور بار دیگر آمادگی خود را برای ادامه و تسریعازسرگیریی مذاکرات بین دولت‌های اقلیم عراق و اقلیم کوردستان برای ازسرگیری صادرات نفت از طریق خط لوله‌ی نفت عراق-ترکیه اعلام کرده است.

این انجمن گفت که تضمین شرایط مالی خود با از سرگیری مذاکرات، از طریق یک توافق نامه کتبی رسمی که پرداخت هزینه‌‌های گذشته و حقوق مالی آینده را تضمین می کند، مهم است.

مایلز کیگینز، سخنگوی اپیکور گفت که شرکت‌های عضو اپیکور۱۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز اقلیم کوردستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به دستیابی به اهداف نخست‌وزیر عراق در مورد انرژی که آن را در کاخ سفید با جو بایدن مطرح کرده  کمک کرده است.

کاگینز گفت: شرکت‌های عضو اپیکور برای ادامه‌ی هماهنگی با دولت‌های اقلیم کوردستان و عراق برای از سرگیری صادرات نفت از طریق خط لوله‌ی عراق-ترکیه در اسرع وقت بسیار جدی هستند.

السودانی و بایدن شامگاه۱۵ آوریل۲۰۲۴، در واشنگتن دیدار کردند تا درباره‌ی موضوعات مهم همکاری بین عراق و ایالات متحده گفتگو کنند. بایدن از تلاش‌های السودانی برای توجه به استقلال انرژی و اقتصادی عراق قدردانی کرد.

سفین دزه‌ای، رئیس دفتر روابط دولت اقلیم کوردستان که هیئت عراقی در آمریکا را همراهی می‌کند، گفت: بایدن بر لزوم حل و فصل مسائل بین اربیل و بغداد از طریق گفتگو تاکید کرد و به السولدانی گفت که ثبات اقلیم کوردستان و عراق برای ایالات متحده مهم است. وی تصریح کرد که السودانی هم از صادرات دوباره‌ی نفت از اقلیم کوردستان حمایت می‌کند و به طور جدی برای حل اختلافات اقلیم کوردستان و بغداد تلاش می‌کند.